Wpis z mikrobloga

Orientujecie się, czy drgania na pedale sprzęgła są spowodowane uszkodzoną dwumasą?
Bo Docisk na pewno mam do wymiany, ogółem całe sprzęgło jest do wymiany, ale zastanawiam się czy drgania na pedale sprzęgła są objawami uszkodzonej dwumasy, nasilają się jak jade na coraz wyższych obrotach
Buda nie drga, nie szarpie, nic nie stuka, przy ruszaniu również wszystko okay
Silnik to 1.9 tdi

#passat
#volkswagen
#b5
#motoryzacja
#mechanikasamochodowa
  • 5
@Deasty wydaję mi się że przy wyższych obrotach powinno mniej drgać jeśli dwumasa.Jak wcisniesz sprzęgło i zanim chwyci czujesz takie klepanie po pedale to dwumas.jak masz silnik vagowski to nie są duże koszta o ile ogarniesz sam albo ktoś mało weźmie za robocizne.Ja w a3 z silnikiem ASZ wymieniałem skrzynie i jak sprawdziłem dwumase to pizgała jak tazos z cheetosów ale nówka na allegro za 700zł była wiec gicik.
@el3m3nt: O robote się nie martwię, no już pomijając że sprzęgło łapie na samym końcu XDDD
No ale jak wymieniac to komplet bo co.. 1,5k nie moje
A sztywne niewiele tańsze niestety + śruby
@Deasty: Nie zakładaj sztywnego sprzęgła. Miałem „przyjemność” takim jeździć i szczerze odradzam- odczuwalne drgania na niskich obrotach + trzęsienie budą. Do tego dochodzi problem z np możliwością pęknięcia wału lub uszkodzenia się innego elementu przez nadmierne drgania skrętne