Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, czytam sobie wykop od dłuższego czasu, aż postanowiłem niedawno założyć konto
#pierwszywpis #mibm #politechnikawarszawska #simr #meil #pw #studia

Chcę iść na studia zaoczne I stopnia (inż.) na Mechanikę i Budowę Maszyn
uczelnia: Politechnika Warszawska, wydział SIMR lub MEL
generalnie SIMR wydaje się względnie "łatwiejszy" (mniejsze progi punktowe na studia dzienne, opinie o tym jak bardzo MEL jest przeje**ny etc.), również jest tylko 8 zjazdów wg informacji na stronie, podczas gdy na MEL jest 10 zjazdów
MEL z kolei kusi elitarnością, podobno nowszy sprzęt, niby się więcej człowiek nauczy etc.

Jedne studia już skończyłem (przyrodnicze) ale pracuję w branży przemysłowej, z tym że na mniej wymagających stanowiskach - głównie brak specjalistycznej wiedzy / brak dyplomu inżyniera mechanika
Jak miałem 18 lat chciałem iść na MIBM, ale młody i głupi byłem i dałem się nastraszyć że nie dam rady. Teraz mam ten "niedosyt" że nie spróbowałem.

Pytanie do Was
1) ogólne odczucia co do mechaniki zaocznie na wydziałach SIMR / MEL, czy przygotowała was do wykonywania zawodu konstruktora/technologa/itp. czy wolelibyście sami się nauczyć tej samej wiedzy w rok z kilku najważniejszych książek o ile takowe są?

2) czy studia na MEIL zaoczne są jakoś super trudne, w porównaniu ze studiami na SIMR (chciałbym skończyć 3.5 letnie studia max w 4.5 roku, a nie w 7 lat jak to mówią legendy ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

3) czy studentów zaocznych traktuje się poważnie, i wymaga się od nich podobnej wiedzy jak od studentów dziennych, czy się ich po prostu olewa byle ich przepchnąć skoro płacą?

4) czy zjazdy dla zaocznych na SIMR faktycznie zaczynają się w piątek o godz. 15-16, żeby nie było że trzeba się stawić na zajęcia w piątek o 8 rano :D bo jednak praca zawodowa

Na chwilę obecną jestem nastawiony raczej na SIMR, bo MELu się trochę cykam (maturę zdawałem kilka lat temu, rozsz matematyka 50%, podst fizyka 60%, podst angielski 80%), ale chciałbym wysłuchać Waszych opinii