Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Pytanie do znających się na telekomunikacji. Czy jeżeli ktoś jest za granicą i jest nieosiągalny to wiadomość "abonent czasowo nieosiągalny" będzie w języku operatora sieci gdzie ostatnio dana karta sim się zalogowała? Chodzi o to, że podejrzewam, że jedna osoba oszukała mnie na temat tego, że nie może zacząć remontu bo jest na kwarantannie, a kiedy dzisiaj próbowałem się dodzwonić żeby potwierdzić czy zaczną pracę w tym tygodniu to dostałem wiadomość, że osoba jest nieosiągalna w języku czeskim albo słowackim (w każdym razie jakimś słowiańsko brzmiacym) , następnie angielskim i polskim... #telekomunikacja #gsm #operatorzykomorkowi #roaming #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 4
@kanarovsky: Nie zajmuję się na co dzień core network, ale z tego co wiem, to nie ma żadnego związku z językiem komunikatu "abonament jest czasowo nieosiągalny" a krajem w którym ostatnio zalogował się użytkownik.
wiadomość "abonent czasowo nieosiągalny"


@kanarovsky: wiadomość "abonent..." będzie w języku operatora, do którego TY jesteś podłączony i na ogół nie ma nic wspólnego z tym, do kogo dzwonisz i gdzie on jest, bowiem nieosiągalność przechodzi przez sieć w formie komunikatu elektronicznego i dopiero na końcu (u Ciebie) jest zamieniana na komunikat głosowy.
Wyjątki zdarzają się jedynie wtedy, gdy operator, na numer którego dzwonisz ma sygnalizację, której twój operator nie rozumie bądź
@kanarovsky: a to ciekawe, może faktycznie jest tak, że nasza sieć zapamiętała routing do Czech/Słowacji, a gdy odbiorca wyłączył tamże telefon, to twoje połączenie zostało przekierowane tam i tam zaginęło. Nie chcę się mądrzyć ponad miarę, bo siedzę w telekomunikacji raczej naziemnej, może jakiś spec od GSM coś jeszcze dopowie?