Wpis z mikrobloga

@pwcr: skróciłem ramiona tak żeby mieć większą moc hamowania (vbrake nie działa za dobrze z klamkami szosowymi)
  • Odpowiedz
skróciłem ramiona tak żeby mieć większą moc hamowania


@Aczo: czekaj czekaj, przecież im dłuższa dźwignia tym mocniej zaciśnie. Ewentualnie może chciałeś skrócić skok klamki?
  • Odpowiedz
@GrubyKociol: hm mogę to wytłumaczyć w prosty sposób.
Weź sznurek i kamyk.
Zrób wahadło.
Oznacz połowe sznurka (czymkolwiek)
Rozhuśtaj.
Zauważysz że oznaczone miejsce przebywa mniejszą drogę
  • Odpowiedz
czekaj czekaj, przecież im dłuższa dźwignia tym mocniej zaciśnie


@GrubyKociol: Ale też musi pociągnąć więcej linki. Klamki z „krótkim ciągiem” nawet zaciśnięte na maxa pociągają linkę niewystarczająco, żeby zacisnąć v-brake mocno.
  • Odpowiedz
@Zergall: to jest rx1 mini - tyle że teraz jest mikro ( ͡° ͜ʖ ͡°) i nie boje sie że prawe ramie jebnie - wierciłem tam małym wiertłem minimalnie większym od linki a tu nie ma za dużej siły (prędzej strzeli linka)
  • Odpowiedz
@Zergall: jeśli zaś chodzi o lewe ramię to mam tam śrubę i dwie nakrętki (skręcone tak żeby się kontrowały). Raczej nic się nie stanie (korozja aluminium nie uszkodzi ramienia a o zmęczenie się nie martwię bo przy takiej siłe nic się nie stanie)
  • Odpowiedz