Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mirki, niemal świeżo po wymianie oleju jestem, jak wrócę z trasy to chyba muszę pokazać to zdjęcie mechanikowi.

Pytania za 100 punktów, ile muszę odlac żeby wejść na właściwy poziom?
Jutro 600km do zrobienia.
Bagnet na fotce jest przetarty, zielona kreska to poziom oleju.

1.9 TDI.
#mechanikasamochodowa
apaczacz - Mirki, niemal świeżo po wymianie oleju jestem, jak wrócę z trasy to chyba ...

źródło: comment_16259066144bylKuxWp5I5jnWuDOQcEZ.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@apaczacz: Mechanikiem nie jestem, z mojej wiedzy jak masz za dużo oleju to cierpią uszczelniacze bo jest za duże ciśnienie, ewentualnie minimalny spadek mocy którego i tak nie odczujesz, kiedyś jechałem octavia 1.9tdi cały czas 160 to tez odcięło turbo może jakis czujnik przeładowania turbiny?, byniu chciałbym Ci pomoc ale się ch znam
  • Odpowiedz
@apaczacz: tak na poważnie, sprawdzałeś stan oleju zaraz po wymianie? w sumie są 3 opcje:
1- mechanik wlał po prostu za duzo oleju, spuścić i gitara
2- jebła uszczelka i płyn chłodzący dostaje sie do oleju
3- ropa dostaje sie do oleju, zakładam, że nie ma w tym aucie dpf więc nieszczelne sa pierscienie.
  • Odpowiedz
@apaczacz: zmienna geometria się zacina, stąd tryb awaryjny. Trzeba rozebrać turbinę i wyczyścić. No chyba ze turbina jej nie ma to może być inna przyczyna.
Co do oleju to spuść litr i wlej tyle by był max.
  • Odpowiedz
@Pangia: Nie, OP podał objawy i silnik. W 1.9 tdi były turbiny ze zmienna geometrią, które zanieczyszczone powodowały wpadanie sterownika w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu można jeździć dalej do czasu następnego przeładowania i trybu awaryjnego…
Jak kolega napisze dokładnie co to za silnik to teoria może się potwierdzić.
  • Odpowiedz