Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Czy ktoś pakował się już w #lucid motors? Aktualnie są dostępni pod CCIV. Wg mnie aktualnie jedna z niewielu sensowna konkurencja w przyszłości dla #tesla Model S.
W przyszłym tygodniu będą na giełdzie już dostępni pod swoim brandem.

#gielda
  • 22
  • Odpowiedz
Wg mnie aktualnie jedna z niewielu sensowna konkurencja w przyszłości dla #tesla Model S.


@gonzo91: dlaczego tak sądzisz? IMHO jak na spółkę założoną 14 lat temu to słabo im idzie. Tesla wyprodukowała i sprzedała Roadstera w 5 roku działalności, Model S w 9 a po 14 latach szykowała się już do masowej produkcji Modeli 3

A tu Lucid ma już 14 lat i zero aut. I ty wierzysz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@gatineau: narazie z tą produkcją to zero.
ALE.
W Lucid wchodzi apitv, a oni dostarczają napędy i baterie do formuły E. Tak tej elektrycznej. I tam mają lata doświadczenia. I na bazie tego doświadczenia powstał napęd do Air.
Postacie, które stoją od strony inżynierskiej to główny projektant Modelu S oraz masa inżynierów z grupy JLR.
Potencjał jakiś tam jest.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ByczeqFernando:
ja myślę tylko o opcji long.
@mepps: Magiczne słowa Elona. Znajoma w zeszłym roku pracowała tam przy projektowaniu wiązek elektrycznych na kontrakcie. W rozmowie z nią dawała znać, że to się tam wszystko dobrze kupy trzyma, a największą zaletą jest zasięg.
Od tego czasu kilka wersji beta tego samochodu na drogi już wyjechało. Na YT są dosyć długie filmy z przejazdami z Youtuberami, za kierownicą inżynier.
Kapitał
  • Odpowiedz
  • 0
@gonzo91 po prostu wyciągają więcej z battery packow niż konkurencja. A jak w pod koniec roku wejdzie 4680 to będą o rząd wielkości przed innymi. Air może mieć i 500 mil zasiegu to nie sztuka wpakować tam i 150kWh. Sztuką jest nie zbankrutować bo bateria to najdroższy element auta ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mepps: wg oficjalnych danych będzie w najmocniejszej wersji bateria 113 kwh i ma robić 517 mil wg EPA. Więc w realnym będzie trochę mniej.
  • Odpowiedz
Znajoma w zeszłym roku pracowała tam przy projektowaniu wiązek elektrycznych na kontrakcie. W rozmowie z nią dawała znać, że to się tam wszystko dobrze kupy trzyma, a największą zaletą jest zasięg.


@gonzo91: a to już w ogóle kosmos, żadna wiązka elektryczna w fazie prototypowej się kupy nie trzyma, szczególnie w firmie która nigdy samochodu nie wyprodukowała xD szczególnie jeśli zajmują się nią inżynierowie z jlr, który słynie z wadliwej elektryki
  • Odpowiedz
@Koronanona: Ogólnie rzecz biorąc Inżynierowie z JLR są tam wyżej z tego co mi wiadomo. Załączę wideo z proofem na to, 1:44 zaczyna o tym mówić.
Lucid ściągał inżynierów z różnych krajów. Po prostu wynajmowali od konkretnych rzeczy. Tak jak ją i jej faceta do wiązek elektrycznych. Jaki był pełny zakres ich obowiązków, nie wiem.
@motoinzyniere pracuje z tego co pamiętam w JLR, może może coś się wypowiedzieć w
  • Odpowiedz
@motoinzyniere: tak słyszałem, zatrudniając ekipę z tych właśnie firm :D mało jest ludzi w UK którzy ogarniają dobrze ten temat.
Ogółem który tier1 miał największy burdel na wiązce wg Ciebie, yazaki aptiv czy Lear?
  • Odpowiedz