Wpis z mikrobloga

@dymel: nie chodzi mi o prędkość tylko o wygode i mozliwość jazdy dłużej. i masa roweru ma dla mnie znaczenie. Zwyczajnie chce wiedziec czy dany rower waży 8,5 czy 10 kg. Rozglądam się w różnej półce cenowej. Jeśli jakas marka w podobnej cenie ma 1kg mniej to oczywiście wezmę 1 kg mniej. Taki Kross ma wyszczególniona masę na każdy rozmiar roweru a Ci "wielcy" nie potrafią nawet tego napisać. I
  • Odpowiedz
@dymel: Akurat jeśli chodzi o utrzymywanie prędkości to masa nie ma za dużego znaczenia. Wystarczy popatrzeć ile ważą rowery TT. Natomiast jak ktoś sporo jeździ po górach, to już masę czuć.
  • Odpowiedz
@monarchista: wydaje mi się że jak nie jeździsz w zawodach UCI to czy waży x kg czy y nie ma znaczenia.

Jak kupowałem rower to bardziej miałem budget i skupiałem się czy rama jest karbonowa czy alu czy ma 11 zębatek czy mniej, ale też mnie to zastanawiało że giant na swojej stronie nie podawał a teraz podaje.

Może to jest też kwestia że ważenie to dodatkowy krok więc taniej
  • Odpowiedz
z ciekawości - z jakimi prędkościami jeździsz że pół kilograma mniej zrobi dużą różnicę?


@dymel: zdziwiłby się, przy gravelu 3kg można znaleźć w tej samej półce cenowej
  • Odpowiedz
@monarchista: no mi masa roweru akurat w jeżdżeniu po płaskim (przewyższenia w okolicy 0.5-0.8% średnio na jazdę) masa roweru nie robi żadnej różnicy - jeżdżę na szosie 10kg+ (z pedałami) i średnie 32-33km/h to normalna sprawa. Oczywiście w góry wolałbym coś 8kg, ale w moim treku domane sl na płaskim amortyzacja z przodu i z tyłu daje mi więcej niż trochę mniejsza masa - komfort powoduje to że jadę szybciej
  • Odpowiedz
gravele to inna bajka, mój jest lżejszy od mojej szosy np. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@dymel: mój triban 100 za 999zł na pełnych błotnikach z pedałami jest lżejszy od fuji jari za 4.5k :)
  • Odpowiedz
z jakimi prędkościami jeździsz że pół kilograma mniej zrobi dużą różnicę?


@dymel: Mi np pół kilo nie zrobi różnicy.
Ale chciałbym wiedzieć, właśnie z ciekawości :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@monarchista: moim zdaniem w całym układzie najważniejsze są koła. Nie balbym się kupić trochę cięższy rower i tanszy, a różnicę zainwestowałbym w lekkie i sztywne koła, tym bardziej, że te stockowe są robione chyba dla jaskiniowców. Przynajmniej w rowerach do 10kzł.
  • Odpowiedz
u Canyon tymczasem sa jak narazie najlepsze opisy w tym masa wszystkich rowerów, które przeklikałem. Super, prosto i konkretnie. Da sie? Da.


@monarchista: z tym że to jest tak, że oni nie ważą rowerów, tylko sumują wagi rama + komponenty z katalogu (z tego co pamiętam). I moga się czasami jebnać, np o 300-400g :).
  • Odpowiedz