Wpis z mikrobloga

Hej, zastanawiam się nad kupnem aparatu fotograficznego, do zastosowań mocno amatorskich (ale z założeniem, że w przyszłości mogę chcieć coś do niego dokupić).

Lubię czasem pstryknąć fotkę jakiemuś ładnemu widokowi (to pewnie będzie jakieś 70% zdjęć), typu las, łąka, szersze widoki z trasy rowerowej.
Do tego chciałbym też czasem zrobić zdjęcia z różnych spotkań rodzinnych typu urodziny, grill, piknik, wyjazd do kogoś znajomego.

Jako tako na fotografii nie znam się w ogóle, ale w razie czego mogę trochę czasu spędzić i się douczyć.
Czyli nie musi być to pełny automat, więc coś z dokupywaną optyką/lampą, robieniem RAWów czy manualnymi ustawieniami też może być (chyba nawet lepiej, bo może za jakiś czas dodam kolejny 1000zł i będzie spoko), ale nadal z założeniem że jestem totalnym amatorem.

Budżet na początek to 1000zł (do 1500 jeśli trzeba będzie dokupić jakieś na start).
Celuję w nowe aparaty, kompletnie nie umiem ocenić stanu używki + nie chcę się pchać w koszty i ryzyko.

Przegrzebałem się przez fora i poradniki, ale w większości to albo proponowane są używki (których się zwyczajnie boję), albo jakieś sponsorowane linki, albo teksty w stylu "dodaj dziesięć tysięcy złotych i kup normalny aparat".

W komentarzach podrzucam przykłady fotek jakie mnie interesują.

#fotografia #zdjecia #mojezdjecie
  • 9
@budus2: poszukałem trochę, i znalazłem takie coś:

CANON EOS 4000D + Obiektyw 18-55mm + Torba + SDHC 16GB - 1 699zł
(jakim cudem w 1700zł to się zmieściło to nie wiem)

Jest to cokolwiek warte?

Czy może lepiej jakiś najtańszy bezlusterkowiec?
@wkrk: Będzie problem w takiej cenie z nowym. Zależy jak bardzo chcesz się uczyć, jeśli bardzo, to sam aparat nie powinien być problemem. Używany bezlusterkowiec Sony (a6000), FujiFilm (X-T1) z rozmiarem matrycy APS-C, manualny obiektyw 35/50 mm z adapterem i możesz się bawić lub jakiś starszy z lusterkiem.