Wpis z mikrobloga

Co wybrać na codzień oraz przejechanie w miare komfortowo 1200km.

BMW e34 sedan (2.5 benzyna w górę byle nie pająk) budżet 30k

BMW e36 sedan (2.5 albo 2.8 benzyniaki) budżet 20k

BMW e46/39 sedan (2.5 benzyna w górę ALBO 3.0D chociaż tu zostaję duże ALE przy dieslu) budżet 25k

Co byście wybrali? jeździłem e36 i jest okej przy np 140km/h , przy 180 robi się ciekawie.
Najbardziej mnie interesuje e34, nie miałem przyjemności jeździć ale jestem ciekaw jak to sie zachowuje przy autostradowej prędkości, w końcu to seria 5.
Kwestia też wyposażenia, zależy mi na szybach w prądzie, klimie i szczerze wystarczy, wiadomo ze fajny byłby tempomat no ale wiadomo.
A, i raczej zostane przy manualnej skrzyni.
Co z tych opcji będzie najlepsze na ładne daily na fajnej feldze, plus na dojazdy 1200km raz na jakis czas?
Chyba ze polecicie cos innego? e38? albo zupełnie inna marka? załóżmy budżet do 40k.
#samochody #bmw
  • 19
@majorkuprik: kup sobie wygodnego franzuca. Mam BMW i przypadkiem, na czas przejściowy kupiłem francuza. Efekt jest taki, że w trasy wolimy jeździć nim niż bmw bo jest dużo wygodniejsze ;)
@Yooshi raczej celuje w te "starsze" modele z jakaś duszą, lubie sam duzo porobic przy aucie, a później stanac przy nim i popatrzeć, zaden francuz tak na mnie nie dziala zeby zawiesic oko, chociaz mialem lagune jedynke 1.8 i auto nie do zajechania
@sorek duzo ofert na necie e39 z tymi silnikami to automaty, a nie jezdzilem nigdy na "starszych" automatach i nie wiem jak to wyglada w bmw, lepiej szukac tylko.manual? i raczej nie bylo 6 biegowych skrzyn jeszcze w e39, nie?
@majorkuprik: jak wywalona przekładnia kierownicza to będzie pływało(a tam jest ślimakowa, można dostać wersję z servotronic), mam i E34tds i E39 525i, zawieszenie przednie baardzo podobne, tylne zdecydowanie bardziej komfortowe w E39 bo tam zwyczajnie masz podwójnie resorowane, wahacze są do wózka przyczepione, a on sam jest na 4 dużych gumowych tulejach do auta. Trafić niezgnite E34 będzie trudno.
@majorkuprik Miałem w życiu kilkanaście e34 w każdej konfiguracji nawet najrzadsze 4.0 w 6 biegowym manualu, nie doceniałem a teraz tęsknię cholernie ale jak patrzę co jest na rynku to chyba już nigdy nie kupię kolejnej. Ciężko Ci będzie znaleźć fajne e34 a szkoda brać byle kupić, myślał bym bardziej nad e38 bo w tej kwocie jeszcze coś znajdzie a na autostradę ciężko o coś lepszego z tych starszych.
@majorkuprik: nie było, automaty są genialne, mój już trzyma 450k km ciągłego upalania do odcinki i nawet się nie poci, a używke możńa kupić za 500zł, hydrokinetyke można zregenerować za 700zł.. Generalnie super i nie ma się co martwić.

Biegi zmieniają ok, polecam mape Alpiny od skrzyni wtedy zmiany są nieco szybsze. Ogólnie polecam.

Manuale też są spoko, 6 biegowy manual jak kolega @Walerin tylko w v8 540i i M5, które
sorek - @majorkuprik: nie było, automaty są genialne, mój już trzyma 450k km ciągłego...

źródło: comment_1623668086ujKCbv40im3cpWoQnKZLqG.jpg

Pobierz
@kupkesobieciagne niestety nie podobają mi sie francuzy, i nie moge sie przekonać do żadnego z "nowszych" aut, jezdzilem nową zwykła miejską corsą, najnowszym superb, i te auta nie były złe, ale nie były dla mnie.
Jedyne nad czym sie zastanawiam przyszłościowo to toyota corolla w hybrydzie, bo wiem ze kiedyś bede mial dzieci i bede musiał rozważyć opcje posiadania czegoś więcej niż gruza w sedanie :/