Wpis z mikrobloga

#pytanie o #motocykle otóż planuję zakup nowego motocykla typu #adventure i mam pytanie dotyczące opon. Czy jest jakaś różnica pomiędzy dętką a bez detką oprócz tego że łatwiej naprawić oponę bezdetkową w trasie. Zależy mi na oponach kostkowych, czy wtedy naprawa jest równie łatwa co wymiana dętki? Nie ma dla mnie problemu zdjęcię koła i naprawa tego gdzieś na poboczu. Tylko czy to jedyna negatywna strona opon dętkowych?
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Blyatello: TET to nie jest ciężki teren, może z rzadka średni a reszta lekki albo i zerowy (ancfalt), no ale mniejsza o to. Popatrz tylko na rozmiar, czy w tym rozmiarze masz dostępne opony które cię interesują. Czy to będzie dętka czy nie, moim zdaniem drugorzędna sprawa, zwłaszcza że jak piszesz potrafisz naprawić w terenie. Pamiętaj że oponę bezdętkową założysz z dętką, odwrotnie nie.
  • Odpowiedz
Triumph tiger 800xcx ale jestem bliższy wybory tenere 700 i myśle o oponach typu mitas e09. Bedzie mi zależało na cięższym terenie bo mam w planach trase transeurotrail ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Blyatello: Ta opona nadaje się na szutry i drogi leśne o lekkim zabarwieniu piaskowym.
Zresztą twój motocykl to nie jest enduro i bez wielkich umiejętności nie radził bym się tym w trudny teren zapuszczać,
  • Odpowiedz
@Blyatello: Niby jest takie same a jednak inne jest wszystko.
Koła szprychowe muszą mieć specjalne uszczelnienia pod bezdętkowe opony ale to ponoć idzie kupić do dowolnego koła.
Natomiast ranty felg dla tube type i tubeless są różne tak jak różne są ranty opon obu rodzajów. Jest gdzieś strona w sieci gdzie gość to dobrze opisuje, polecam poszukać, już nie pamiętam konkluzji bo nie miałem takiego dylematu w praktyce. Jak masz
  • Odpowiedz