Wpis z mikrobloga

#kiciochpyta #kurier #dpd #pytanie
Potrzebuję porady jak odwołać się do firmy kurierskiej DPD, która uszkodziła mi przesyłkę.
W skrócie: zamówiłem deskę wc, nie pasowała, spakowałem w to samo w czym przyszło, odesłałem DPD.
Następnie dostałem wiadomość od sprzedającego, że deska przyszła uszkodzona, spisali protokół, porobili zdjęcia, zwrotu nie przyjmują, mam składać reklamację do DPD.
Rekamacja nie została uznana bo wg DPD karton opakowania nie był uszkodzony, więc niemożliwe, żeby oni uszkodzili zawartość.
Pełna treść odrzucenia reklamacji:
Uprzejmie wyjaśniamy, iż w toku postępowania reklamacyjnego ustalono, że opakowanie przesyłki nie nosiło żadnych śladów uszkodzenia. Zabezpieczenia wewnętrzne były nienaruszone, co jest dowodem wykazującym, iżuszkodzenia w zawartości nie nastąpiły podczas przewozu wykonywanego przez DPD Polska. W świetle zaistniałej szkody nieprawdopodobna jest bowiem sytuacja, w której podczas przewozu dochodzi do znacznych uszkodzeń w substancji przesyłki bez jakiegokolwiek naruszenia opakowania zewnętrznego. Mając na uwadze powyższe, nie można DPD przypisać winy z tytułu zgłoszonej szkody.
Czyli umywają ręce. Jak im mam teraz udowodnić, że jak stuknie się kartonem z czymś delikatnym w coś twardego, albo nim rzuci to karton się nie uszkodzi, bo jest miękki, a delikatna zawartość może?
Ja nie mam sobie nic do zarzucenia, zapakowałem w to samo opakowanie w jakim przyszło.
W komentarzach zdjęcia jak to wyglądało.
slawek89 - #kiciochpyta #kurier #dpd #pytanie
Potrzebuję porady jak odwołać się do f...

źródło: comment_16225393857dFRmpFVS9r2Ueg6wkN8ZO.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@slawek89: nie ważne, czy spakowałeś tak jak przyszło, pytanie, czy spakowałeś zgodnie z wytycznymi przewoźnika dotyczącymi pakowania
Nie bronię kurierów, tylko sprzedawcom wydaje się, że owinięcie opakowania jednostkowego folią i naklejenie "nie rzucać" jest wystarczające
  • Odpowiedz
@slawek89: Temat jest trochę skomplikowany. Gdybym miał się opierać tylko na fotkach to reklamacji też bym nie uznał. Sam karton nie zabezpiecza przesyłki w ogóle. Brak jakiejś folii bombelkowej, większego kartonu itd. Nie mniej mam kilka pomysłów co możesz spróbować zrobić.

Pierwsze pytanie jest następujące. Kto pokrywał koszty zwrotu? Jeśli zwrot pokrywał sprzedawca to sprawdź regulamin zwrotów. Wydaje mi się, że powinna być instrukcja jak takiego zwrotu dokonać i jak zabezpieczyć
  • Odpowiedz
Ja nie mam sobie nic do zarzucenia, zapakowałem w to samo opakowanie w jakim przyszło.


@slawek89: i bierzesz odpowiedzialność za zawartość tak samo jak sprzedawca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Odwołanie składaj, 85% reklamacji jest za pierwszym razem odrzucana ... bo tak.
  • Odpowiedz