Wpis z mikrobloga

@dktr @fishery: jestem totalnym laikiem. Będziemy mieli światłowód ale chciałbym maksymalnie ograniczyć rycie ścian. Te dyski, które podesłał @dktr wygladają świetnie. Jak wyglada sprawa montażu? Router plus te anteny?
@pawelherp: zakładam że masz jakiś sprzęt od dostawcy z minimum dwoma portami ethernet. Ryć ściany i tak będziesz musiał aby poprowadzić do tych unifi przewody którymi pójdzie zasilanie i internet.
@dktr: wybacz ignorancję ale naprawdę nie mam o tym zielonego pojęcia.
Zastanawiam się czy nie zastąpić urządzenia od przyszłego dostawcy dobrym routerem wifi, który miałby być zainstalowany na parterze gdzie będzie zainstalowany przez dewelopera światłowód.
Dyski, które mi zaproponowałeś wydają się świetnym rozwiązaniami ale z informacji, które na szybko przeczytałem do każdej z ,,anten” potrzebny jest poprowadzony światłowód.
Sprawa najbardziej dla mnie istotna:
Czy korzystając z darmowego urządzenia wifi od dostawcy
@pawelherp: Wszystko pomieszałeś. Od dostawcy przychodzi światłowód zakończony routerem - a dokładniej modemem optycznym z wbudowanym routerem, kilko portowym switchem ethernet i radiem wifi. W twoim przypadku wifi od dostawcy wyłączasz całkowicie, ciągniesz dwa przewody ethernet w miejsca skrajnie od siebie oddalone - np salony obu bliźniaków, skrętki w salonie podpinasz prosto pod unifi, a po drugiej stronie jest zasilacz poe i krótki kabelek ethernet do portu lan w sprzęcie od
@pawelherp: Nawet narysowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Każda inna instalacja pod światłowód typu wzmacniacze wifi, PLC, mesh czy inne wynalazki to proszenie się o kłopoty, to było dobre jak łącza miały do 40Mbitów. Unifi UAP-AC-Lite wyciągnie ~550Mbit w kanale szerokim na 80MHz, 5GHz AC, wszystko zależy od tego czym się będziesz do tego łączył, jakie ma radio. Jak chcesz więcej to jest UAP-AC-Pro z antenami 4x4. Jak
dktr - @pawelherp: Nawet narysowałem ( ͡° ͜ʖ ͡°). Każda inna instalacja pod światłowó...

źródło: comment_1621803408s0sIYQKNcU1Q3qAYPQ1aWL.jpg