Wpis z mikrobloga

Hejka,
Mam sobie taki rower:
https://www.olx.pl/d/oferta/trek-madone-5-2-2008r-full-carbon-dura-ace-kola-do-wymiany-CID767-IDJUZa7.html
Połamały mi się koła, rama ma sporo odprysków (a to karbon jest więc nigdy nie wiadomo czy to lakier czy już karbon), kaseta/łańcuch już zjechane, więc wymyśliłem sobie że fajnie było by mieć nowy rower. Ale też nie chcę już ścigałki bo to same problemy są, wolałbym jakiś road+ żeby były mocowania pod bagażniki, mniej agresywna sylwetka i nieco szersze oponki. Wymyśliłem sobie taki ku^wa sprytny plan, że kupie coś ze słabym osprzętem i dobrą ramą. Złożę do tego jakieś fajne kółka w Danny Horse na bazie obecnych piast czyli WH-7801. Z mojego roweru przełożyłbym mostek, stery, kierę, klamki, przerzutki, sztycę, korby.
Czy to ma sens?
Czy klamkomanetki szosowe Dura Ace 7803 i 7801 dogadają się z hamulcami tarczowymi?
A może ktoś z was ma jakąś fajną ramę gravel/endurance
#rower #szosa #gravel
Pobierz noerror - Hejka,
Mam sobie taki rower:
https://www.olx.pl/d/oferta/trek-madone-5-2-...
źródło: comment_1621540179kc8tC0gJzkoKrVuTqLqS1A.jpg
  • 10
@noerror: Chyba bym się w to nie bawił. Obecnie ciężko jest kupić rower na świetnej ramie ze słabym osprzętem. A poza tym DA7800 to już leciwy sprzęt. Pewnie będziesz zaskoczony, że nowa np. Tiagra 4700 kulturą działania bije podjechaną DuraAce na głowę.
Ps. Ale mechaniczne tarczówki powinna obsłużyć
@noerror: czy tarcze obsłuży to zależy co dasz - generalnie szosowe klamki mają 6~7 mm ciągu. Hamulce mechaniczne tarczowe to od 8 do 15 mm. będą działać ale regulacja może byc uciążliwa (przerabiałem to - ocierające hamulce to jedna z gorszych rzeczy jakie można słyszec podczas jazdy). Jednym z rozwiązań jakie możesz zastosować to Travel Agent Brake Adapter.
@Aczo: Miałem zwykłe razem z Sora i bardzo ładnie chodziły. Teraz mam TRP Hy/Rd i jestem bardzo zadowolony. Nawet jakieś gówniane za 80 zeta kiedyś zakładałem i się sprawdzały.
@4x80: klamki Claris i w kolejności zmian
Hayes mx-4 - nie ma czemu się dziwić że nie działały - przystosowane pod MTB (dało się hamować ale brakowało mocy (chwytały dopiero na wciśniętej na maksa klamce).
BR-R317 -o wiele lepsza moc ale miały tendencję do rozregulowania (tarcie o tarcze podczas dłuższej jazdy).
Avid BB5 Road - pięknie łapią i jak na razie zero tarcia.
@Aczo: Trzeba dobrze poprowadzić pancerze, pancerze i linki muszą być bardzo dobrej jakości następnie dokładnie ustawić hamulce i na koniec jak brak klamkom wydajnego uciągu linki, linki na hamulcach ustawić na ''styk''. I będzie hamować. Najlepiej hamują klamki 11sp. Jest też możliwość innego podpięcia linki do dźwigni hamulca lub jej przeróbce by skrócić dźwignię. A jak komuś nadal słabo ciągną lepiej się hamuje na szosie w dolnej pozycji. ( ͡°
@4x80: ja wiem jak ustawić hamulce ( ͡° ͜ʖ ͡°). A czy jakość hamowania zależy od klamek to nie wiem... Może przetestuje bo gdzieś mi się walają klamki sram rival