Wpis z mikrobloga

Oto pierwszy SUV skonstruowany i wyprodukowany wyłącznie w Indiach, Tata Safari. Miał konkurować z Mitsubishi Pajero i kosztować przy tym jedynie 60% jego ceny.

Produkowany w latach 1998-2019 przeszedł kilka liftingów i miał wiele wersji silnikowych. Do Polski importowany był jedynie doładowany diesel 2.2 DiCOR (akronim Direct Injection common rail) bazujący na peżotowskim 2.2 odświeżonym przez austriacką firmę AVL i produkowany w Indiach, rozwijający 140 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Podobno pali około 7,7 litra w cyklu mieszanym i to najlepszy silnik w tej budzie dostępny na świecie

Auto jest straszliwie ciężkie, bowiem waży 2200kg, więc do jazdy w mieście nadaje się umiarkowanie. Ma malutkie koła 16 ", co w połączeniu z bardzo wysokim zawieszeniem sprawia wrażenie samochodu zabawkowego. Jest również bardzo biednie i topornie wykończone wewnątrz, zewsząd atakuje plastik. Niemniej jednak w terenie radzi sobie dzielnie. Do dyspozycji jest dołączany napęd na przód, gdyż zasadniczo napędzana jest tylna oś.

Na polskim rynku Tata kosztowała 68 900zł w 2010 i sromotnie przegrała z Kią Sportage. Spotkanie Safari na ulicy to duża sztuka w 2021 roku i niebawem będzie to youngtimer. Na olxie na ten moment jest zero sztuk.

#rzetelnafura -> co tydzień ciekawe auta
#samochody #motoryzacja #carspotting #tata #indie
DerMirker - Oto pierwszy SUV skonstruowany i wyprodukowany wyłącznie w Indiach, Tata ...

źródło: comment_16209104134o8HXlaa5PTyFXlrPlZlKY.jpg

Pobierz
  • 23
Wnioskuję o oficjalne uznanie Taty Safari za futuretimera. Skoro Mariusze płacą kilka tysięcy złotych za Malucha Eleganta i urągające ludzkiej godności Caro i Atu, to w czym Safari jest gorsze, hm?


@DerMirker: wnioskuje o uznanie Malucha Eleganta, a szczególnie Caro i Atu za przepłacone gówno. Lepiej iść w stronę krytykowania tamtej patologii, niż traktować to jako otwieranie drzwi innym modelom.
Wpis zacny, propsuje tag, po prostu Tata zostanie ciekawostką dla pasjonatów,
Cos kojarzę, że grałem jakoś koło 2005 roku w gierkę na pc, brandowaną przez Tata, śmigało się tam po terenie właśnie między innymi Safari, było też kilka innych modeli firmy. Ktoś pamięta takie coś?
Nie każde rzadkie stare auto to youngtimer


@Aiseq: Akurat youngtimerem to może być każdy. Po prostu nie będzie to samochód wart kolekcjonowania.

skoro gówno na kółkach Tarpan Honker to youngtimer, to wielokrotnie przewyższająca go Tata Safari tym bardziej


@DerMirker: Tu nic chodzi o to, który którego przewyższa, bo Maluch nigdy nie zostałby klasykiem. Tu chodzi o sentymenty, a ten nie będzie ich budził.