Wpis z mikrobloga

Hejka opy z pod tagu #cpp #c++ #c14 #cplusplus. W ramach hoby postanowieniem poprzyswajac trochę c++ . I utknalem , pisze funkcje ktora odpytuje serwery api zroznymi naglowakami . I chalem wyslac te naglowki do funkcji . Jednak natknalem sie na problem zmiennej ilosci parametrow. Jak moge wyslac nieokreslona liczbe parametrow struct albo stringow do funkcji w jakis zgrabny sposob . Chce unikana ciezkich bibliotek bo urządzonko ma tylko 512kb ramu,
  • 12
@dzaku: Zamiast tego przydługiego fora w 7 linijce możesz po prostu napisać:

for(auto&& it : kft) {
bo mamy 2021 xD, a wstawiać elementy po prostu przez:

mapHeaders.emplace("Cointent...", "Json...")
dzięki czemu unikasz tworzenia niepotrzebnej kopii obiektu "std::pair"

EDIT: A i do metody parsl możesz przekażać mapę przez const referencje, wtedy też unikniesz kopii
@Passer93: () O dzieki czlowiek czego sie uczy :) przyznam sie bez bicia ze ostatni raz dotykalem c++ 10 lat temu. Jedno pytnako jedyny sposob by upewnic sie ze dana metoda nie tworzy kopi obiektu to sprawdzenie w dokumentacji czy tez wszystko co nie jest wskaznikiem referencja jest kopia ?

. Ps. Strzeliłem sobie w stope doczytałem ze mikrokontrollery nie oblssguja STL . ze
@dzaku: Wystarczy sprawdzić nagłówek funkcji, większość IDE Ci pokaże jak najedziesz myszką albo klikniesz z CTRL. Jak bierze przez referencje to nie kopiuje.

No, STLa w embedded się nie używa xD This is sparta kurła ! Wciąż możesz napisać tak jakby własny kontener który będzie trzymał wskaźniki do stringów. Jeśli chcesz przetrzymywać ciągi znaków które są z góry zdefiniowane to nie musisz nic alokować, ciągi znaków są wkompilowane w program, możesz