Wpis z mikrobloga

Znowu się naczytałem i będę się wymądrzał.

Marka MG jest słabo u nas kojarzona, ale w Anglii jest synonimem małego sportowego auta. Jednak w latach 1936-39 chciała zaistnieć w segmencie premium, produkując modele VA, SA i WA.

Model SA został wyprodukowany w liczbie 2738 sztuk.

Tutaj jest w wersji Tourer produkowanej przez Charleswortha: klik

Nie wiedziałem, które zdjęcie wybrać, więc link jest do aukcji z kilkoma fotkami. Nie wiem czemu tam jest data 1935, z opisu wynika, że auto najprawdopodobniej jest z '37.

Na głównym zdjęciu można zobaczyć model z nadwoziem firmy Reinbolt & Christe.

Mała uwaga wyjaśniająca na koniec: Przed wojną w segmencie samochodów luksusowych popularne było zamawianie samego podwozia i karosowanie go w firmie zewnętrznej. Czasami sami producenci nie zaprzątali sobie głowy karoserią auta i zlecali ją od razu takiej firmie.

#samochody #wykopcarsavenue #motoryzacja #klasycznamotoryzacja #mglawica
H.....d - Znowu się naczytałem i będę się wymądrzał. 

Marka MG jest słabo u nas koja...

źródło: comment_Th2pzkfRk8nndT0zDqPsmjQwnSOgqTsP.jpg

Pobierz
  • 8
@kubapolice: Mi się kojarzy bardziej z biurem stylistycznym, producentem nadwozi bardziej Karmann. Jednak mam dosyć małą wiedzę na temat firm karoseryjnych, jak mi się uda to wejdę głębiej w tą ciekawą tematykę.
@Hrabia_Serek_von_Hochland: ciekawostka, Karmann wybudował VW na bazie Garbusa z nadwoziem zaprojektowanym przez Ghia, czyli VW Karmann Ghia (ciekawe czy jest jakiś inny samochód, który w nazwie zawiera 3 nazwy firm z branży). Co do tego, która marka jest bardziej znana. Karmann zaprojektował chyba więcej aut (i w dodatku popularnych), to jednak mało kto wie, że projektowane są właśnie przez markę Karmann (kto normalny w ogóle o czymś takim słyszał), Ghia jest
@kubapolice: Były 2 Karmanny Ghia, typ 14 i 34. Tego drugiego zaprojektował Sartorelii z Ghia(chociaż wg niektórych źródeł nie wiadomo czy to dokładnie on był sprawcą jego karoserii), zaprojektował on też nadwozie Warszawy Ghia oraz Fiata 126. Golfa za to zaprojektował Giugiaro, teraz Italdesign nalezy do koncernu VAG. ;)
@Hrabia_Serek_von_Hochland: Historia motoryzacji w ogóle jest strasznie zagmatwana, ale przez to niezwykle ciekawa i przewrotna. Bo jak komuś powiesz, że Ferrari Enzo i Deawoo Nubira zostały zaprojektowane przez tą samą firmę w tym samych roku, to usłyszysz w odpowiedzi "Powaliło cię?!"