Wpis z mikrobloga

@LM317K: @texas-holdem: super materiał, jak zawsze
ale nie do końca rozumiem dlaczego uruchomienie silników niweluje opór powietrza.

Jeśli dobrze rozumiem Tima, to w pierwszej kolejności silniki muszą zwalczyć opór powietrza.
Mam kompletny mętlik w głowie, wydawałoby się, że jakakolwiek siła którą generuje silnik, powinna redukować prędkość/przyśpieszenie

chodzi o ten moment "but ironically you're actually reducing the drag..."
https://youtu.be/BqJ5bKuApbs?t=1524
chodzi o ten moment "but ironically you're actually reducing the drag..."


@benzyna_abstrakcyjna: W tym zdaniu chodzi o to, że spowalnianie aerodynamiczne rakiety (przez opór powietrza) jest tym efektywniejsze, im większa szybkość, czyli jest bardziej efektywne do momentu odpalenia silnika (gwałtowne zwolnienie), dlatego Falcon odpala go jak najpóźniej (aczkolwiek nie tylko dlatego, jeśli mamy być precyzyjni).

Jeśli dobrze rozumiem Tima, to w pierwszej kolejności silniki muszą zwalczyć opór powietrza.


Nie, coś poplątałeś
@benzyna_abstrakcyjna: wyjasnil przeciez w tym samym zdaniu - bo zwalnia

@geszue: masz dar, mógłbyś być nauczycielem xD

@texas-holdem:
ok teraz łapie, po prostu rozumiałem to tak, że jest jakiś efekt (którego nie znałem i nie rozumiałem) że uruchomienie silników niweluje po części opór powietrza i dlatego napisałem o "zwalczaniu oporu powietrza" co może nie było najcelniejszym określeniem ;-)

teraz rozumiem, że chodzi o czas uruchomienia, czyli tym później uruchomimy