Wpis z mikrobloga

Cześć rowerowe mirki, chcę kupić sobie nowy rower do jazdy po mieście i czasem jakiś drobny wypad za miasto może, zależy mi na rowerze trekkingowym, bez hamulców tarczowych i innych drogich w eksploatacji pierdół. W sklepie rowerowym wybór mi zawęzili do trzech rowerów w zasadzie: Saveno Odyssey, Majdller Master 1.2 i Unibike Vision. Cenowo wszystkie oscylują w granicach 2000 zł (co w sumie mi odpowiada). Dobre sugestie mi dali? Czy może raczej chcą mi wcisnąć gówno? Dodam, że przez całe życie jeździłem jak dziad na używanych rowerach z drugiej ręki i mam już tego serdecznie dosyć. Chcę nowy rower choć raz w życiu mieć ;p

#rower #rowery #pytanie
  • 30
@kuraku: bo są ciężkie, drogie i skomplikowane

moja żona do dziś jeździ z tarczą z przodu i Vkami z tyłu i przy jej 60kg nic więcej nie potrzebuje
bo są ciężkie, drogie i skomplikowane


@siona: co jest skomplikowanego w hamulcach tarczowych? xD wymiania klocków jest łatwiejsza niż w szczękowych. są cięższe minimalnie, ale dają lepsze hamowanie w każdych warunkach, a koszt eksploatacji jest praktycznie taki sam jak hamulców szczękowych
Może woli wymieniać obręcze zamiast tarcz hamulcowych


@k3lt: jeszcze trochę i rzeczywiście będą tańsze niż tarcze. Średnie grupy tarcz już podskoczyły cenowo do dwukrotności cen sprzed roku.
Pytanie, który z tych trzech rowerów wybrać?


@shido: Unibike mi wyskoczył z "damską ramą" i to do miasta byłaby najlepsza opcja, najłatwiej się wsiada i zsiada( ͡° ͜ʖ ͡°)
@shido: Po pierwsze zastanów się czy do jazdy głównie po mieście potrzebujesz nic nie warty w tym budżecie "amortyzator / kowadło" zwiększające tylko wagę roweru o ~1.5 kg. który złapie luzy po roku a przy tym nie ma nawet blokady skoku do jazdy po płaskim, plus jak by nie było trzeba też dbać i serwisować.
Od siebie polecałbym jakiegoś fitnessa ze sztywniakiem z przodu, jeśli nie z Karbonium to chociaż CrMo.
@k3lt: Nareszcie jakaś merytoryczna sugestia dotycząca wyboru, dzięki. Nie pomyślałem, o tym, że amortyzatory to kolejna pierdoła, która dokłada kosztów do serwisowania.
@siona: nie. bo nie mam do tego narzędzi i na tyle cenię swój czas, że wolę to powierzyć specjalistom, żeby to zrobili, jeśli to konieczne, w czasie pozimowego przeglądu.
zresztą 10kkm i przy hamulach nie trzeba było zrobić nic więcej niż wymienić klocki
@shido: Ja mam Unibike viper, wymieniłem w napęd na pełne deore, i trochę szersze opony. Złego słowa na niego nie powiem. Ale myślę, że to kwestia indywidualna. No i pytanie, jak z dostępnością?
ale montowałeś i serwisowałeś kiedyś? wymiana płynu? odpowietrzanie? wymiana urwanych przewodów?


@siona:

tak. NIe raz. preferuje tarcze.
czemu?
Bo żadne przewody sie nie urywają.
Bo sie same regulują i zawsze działają tak samo.
Bo hamulce nie zapowietrzą sie same z siebie.
Z nimi sie po prostu nic nie dziej.

Fakt - czasem uszczelki zacisku potrafia cieknać ale jest to wynikiem eksploatacji w (naprawdę) trudnych warunkach.

z resztą jak komu to nie
@shido: Hamulce Tarczowe mechaniczne (na linke) są tańsze w eksploatacji od V-brakę. Okładzina metaliczna/półmetaliczna ściera się dużo wolniej od klocka w vbrake. A żeby Vki hamowały to trzeba kupić klocki za 50zł, które dość szybko się wytrą. Pozatym tarcza dobrze hamuje podczas deszczu czy zachlapania koła wodą w porównaniu do v-brake, odporna jest też na rozcentrowanie koła. Ja bym brał tylko tarcze, nawet na linke, bo mają więcej zalet niż wad.