Wpis z mikrobloga

Miałem się nie logować i nie loguję ale znalazłem ciekawe dane, może kogoś zainteresuje. Przydałoby się żeby więcej spółek kolejowych zostało S.A. ale wiadomo jak jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Według analizy OSW, w 2020 roku spośród wszystkich transportów kolejowych z Chin do UE, około 93% przechodziło przez Polskę, w przeliczeniu na TEU czyli kontenery 20-stopowe.

Wątpliwości budzi czy to są pełne dane, bo przykładowo na Słowacji jest terminal Dobra, do którego także przyjeżdżają pociągi z Chin, a nie jest on ujęty na mapie. Miał on obsłużyć 2,4 tys. TEU w zeszłym roku (nie tylko z Chin), dlatego być może został pominięty.

Od lat wiele się mówi o Nowym Jedwabnym Szlaku w kontekście Polski, ale rzadziej okrasza się te dyskusje konkretnymi danymi. Zatem uzupełniamy tę lukę i za OSW, podajemy dane i procenty w transporcie kolejowym z Chin. Nie po raz pierwszy zresztą, bo podobne zestawienia danych już gościły na naszych łamach.

93% to bardzo, bardzo dobry wynik dla polskiej infrastruktury kolejowej, oby tak dalej. Te zdolności będą wymagały wielu inwestycji by utrzymać podobny poziom procentowej przepustowości, bo ilość pociągów z Chin regularnie i dynamicznie co roku rośnie.


[Źródło](https://www.facebook.com/GiPP.Globalna.i.polska.polityka/posts/2904252183145001?__tn__=%2COF)

#gielda #pkpcargo #kolej
kRz222 - Miałem się nie logować i nie loguję ale znalazłem ciekawe dane, może kogoś z...

źródło: comment_1619000691MOgBs6qnsItdVcX7uWg0rC.jpg

Pobierz
  • 4
@kRz222: Nie bierz tego na poważnie, Rosja buduje wielki terminal koło Petersburga i będą barkami rozwozić chińskie kontenery do wszystkich portów w UE.
Budują nie tylko dla kontenerów z Chin, ale i dla gazu LNG oraz dla ropy.
Są w trakcie tej inwestycji, będzie skończona za 5 lat