Wpis z mikrobloga

@Ikarus_260: trochę chodzi o to, że mogłeś kupic to, a jak miałeś $$ to mogłeś kupić lepsze. W socjalizmie wyboru za bardzo nie było.
Dodatkowo Portugalia w tym czasie była krajem 3. świata:P
  • Odpowiedz
Co do Citroena Bosto, przepraszam - Acadiane, to też warto wkleić tutaj zdjęcie


@Ikarus_260: no PRL w latach 80 wypisz-wymaluj :)

A jeszcze doczytałem sobie że to na bazie Citroena Dyane, który miał być następcą 2CV, ale finalnie robili je równolegle. W sumie taki odpowiednik Fiata 126 (bez "p"), ale chyba nie wygląda aż tak wschodnio :)
  • Odpowiedz
@pilot1123: wygląd wyglądem, ale technicznie też był zacofany, był tylko liftingiem starego modelu z lat 60, miał napęd na tylne koła itp. Ford Sierra też miał napęd na tylne, ale przynajmniej był ładny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
A jeszcze doczytałem sobie że to na bazie Citroena Dyane, który miał być następcą 2CV, ale finalnie robili je równolegle. W sumie taki odpowiednik Fiata 126 (bez "p"), ale chyba nie wygląda aż tak wschodnio :)


@cult_of_luna : 2CV to jest w ogóle patola. Przeżyła kilku swoich następców. Najpierw Dyane, potem Ami, LN-a i na koniec Visę w wersji osobowej. Bo ta jeszcze długo pożyła jako C15 ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
W sumie taki odpowiednik Fiata 126 (bez "p"), ale chyba nie wygląda aż tak wschodnio :)


@cult_of_luna: W sumie nawet dźwięki jakie wydawał były dość podobne do malucha. Co do wyglądu, to jak najbardziej ta jego siermiężna prostota i mocno niedzisiejszy design były mocno "wschodnie", aż dziwnie że nie wytwarzali ich na licencji w jakiejś Nigerii czy innej Kenii, bo np. licencje Peugeota 504 Francuzi potrafili tam opchnąć.
  • Odpowiedz
w porównaniu z 2CV (którego w tym okresie wciąż produkowano) to był raczej powiew nowoczesności:P Z jakiegoś powodu wyroby z FSO znajdywały nabywców na Wyspach


@pilot1123: Patrząc na te wszystkie ulepy co robili w UK w przerwie strajków to serio nie dziwię się że FSO, Łady i Skody tak dobrze tam szły. Były podobnie siermiężne, ale za to tańsze.
  • Odpowiedz