Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Mogę zmienić na pierwszy bieg gdy już się toczę 10km/h przy na przykład dojeździe do skrzyżowania albo świateł czy mam to robić tylko po zatrzymaniu?

Chodzi mi o zmianę z np trzeciego lub czwartego biegu

#samochody
  • 59
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@eugeniusz_geniusz: dużo razy już miałem tak, że się toczyłem 10km/h l, już się chciałem zatrzymywać a tu zielone i albo dociskkałem na trzecim biegu gaz albo się zatrzymywałem, jedynka i rura. Oby dwie opcje to xd bo na trójce z taką niską prędkością samochód nie chce ogóle ruszyć, a druga opcja trochę trwa i zatrzymuje wtedy ruch
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@alteron: w sensie jak zrzucić całkowicie bieg? Teoretyczna sytuacja, jadę 50 na trzecim biegu 100m przedmną widzę czerwone światła i zaczynam hamowanie silnikiem i teraz co robić, wraz ze zmniejszeniem prędkości zmniejszać biegi czy np. gdy już jadę 10km/h i mam się zatrzymać ale widzę, że ma być zielone to wrzucić dwójkę i jechać?
  • Odpowiedz
@Anty_Chryst poczekaj, poczekaj... Dojeżdżasz na 3 lub 4 biegu do skrzyżowania z prędkością 10km/h, czyli rozumiem, że dojeżdżasz z wciśniętym sprzęgłem? A nie lepiej redukować biegami?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
@Iskaryota: bo jedynka jest delikatna i #!$%@? sobie synchronizatory. To 'wyczuwanie skrzyni' lepiej sobie 'wyczuwac'na wyzszym biegu, a nie na takim ktory ma z 3.5x przelozenia obrotow silnika
  • Odpowiedz
  • 14
@Anty_Chryst jedziesz 50 na trójce i wiesz że będziesz musiał się zatrzymać, hamujesz i w momencie jak poczujesz że auto się zaraz będzie dusić czyli koło 1200-1000 będziesz jechać już koło 30 km/h wrzucasz luz i hamujesz resztę nogą płynnie, a jak np jeszcze się toczysz a światła się zmienia to wrzucasz 2 i wciskasz gaz i lecisz dalej. Wszystko sprowadza się do tego żeby nie szarpać autem. Wiadomo że jak
  • Odpowiedz
czyli koło 1200-1000 będziesz jechać już koło 30 km/h wrzucasz luz i hamujesz resztę nogą płynnie


@alteron: nie, wrzuca niższy biegi toczy się dalej. Trzymasz bieg cały czas. Luz możesz sobie wrzucić na ostatnie 5 metrów.

Redukcja do 1 w biegu może ci być potrzebna jak np próg zwalniający na dużym wzniesieniu


@alteron: nie redukujesz do 1, albo zatrzymujesz sie i startujesz od 1 albo ślizgasz się na
  • Odpowiedz
@bambus94: to fajnie ze ma najmocniejszą konstrukcje, to nadal nie zmienia faktu ze jest najdelikatniejszym biegiem ze wszystkich i najszybciej ją #!$%@? przy wkładaniu jej podczas jazdy
  • Odpowiedz