Wpis z mikrobloga

@NewBlueSky: LoL n00b friendly?
Daj spokój. Prawdopodobnie pierwsi gracze to byli ubernerdy doty, którzy uczyli całą resztę community jak się w ogóle w to gra i tak z "pokolenia na pokolenie" przekazywali tą wiedzę dalej.
Nie wyobrażam sobie zaczęcia od zera samemu grania w LoLa i nawet nie znam takiej osoby. Każdy kogo znam uczył się od kogoś.
@NewBlueSky: Jest jeszcze bardziej randomowa i chaotyczna. Asasyni oneshotują cię jeszcze bardziej (+ jest item pod lethality, który po zabiciu daje niewidzialność). Tanki są broken, chyba, że walczą przeciwko adc z kraken slayerem (item, który bije truedmg co 3 autos - jednym słowem item z w vayne). Magowe i enchanterzy są bardziej playable niż w s10. A adc dalej są oneshotowani, ale ci mniej mobilni mogą zbudować galeforce (item, którego activable
@fiman: gracze którzy lubią kontrolować rozgrywke.

Jeszcze nie widziałem filmu żeby jakiś pro player chwalił nowe itemy, za to widiałem jak hejtowali. A wcale nie szukam takich video.

Sam mam podobne odczucia. Cieszyłem się z zapowiedzi zmian bo miał być większy wybór i mieli zrobić balans itemków a wyszedł klocek xD
@MysteryMe: mniej wiecej tak to wyglada ale to porównanie Galeforce do E Vayne to troche przesada bo dzialaja inaczej, to bardziej E Ezreala.

No i beka bo #!$%@? asasynom dmg, skapneli sie ze adc ssa palke, dali im dashe, ozniej ogarneli ze jednak ten dash op (w sumie budowac to moga inne klasy ale na szczescie immortal shieldbow jest bardziej op dla melee które juz maja dashe xDD) i dali innym
@fiman: możesz grać pod ryzwalizacje tylko niekoniecznie z naciskiem na wygrywanie każdej gry. Problem jest taki, że nadal nie ma uczciwości bo nie potrafia ograniczyć wpływu premade na gry, #!$%@?ąc od balansu itemków i czempów.
@NewBlueSky: bo widzisz - 2 ziomków co gra zespołowo może roznieść 5 randomów. Bo lol jest grą zespołową i najbardziej efektywnie grają ludzie co współpracują. Nie da się tego ograniczyć - mogli by co najwyżej #!$%@?ć premade z lol'a - a po tym lol by stracił masę graczy.
@fiman: no tak ale ja to wiem xD każdy kto wbił jakiegoś diamenta czy nawet wysoką platyne i grał pod bycie diamencie zdaje sobie sprawe z technik "climbingowych" i ogólnie że granie pod win condition jest lepsze niż granie pod 1v9 jeśli jest realnie możliwe liczenie na wina przy innym podejsciu.

Da się to ograniczyć, wystarczy wprowadzić parowanie graczy premade, czyli jeśli jest premade mid-top to musi grać na inne premade
@NewBlueSky: Jemu chodziło o krakena że jak W Vayne
LoL jest teraz mechanicznie bardziej skillowy niż kiedykolwiek, śmiem twierdzić, że tak samo jest pod względem makro. No chyba, że dla kogoś "siedzimy 40 minut na liniach a potem teamfight i kto wygra to wygrywa mecz" to głęboka strategia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@NewBlueSky: taaa i kolejka 10 minut w goldzie xD tu nie chodzi o granie pod win condition tylko że 5 randomów nie bedzie nigdy zespołem na dzień dobry - nawet jeżeli będą starać się grać zespołowo. Dlatego albo grasz pod rywalizację w zespole albo możesz się pobawić na solo kolejce gdzie sprawdzisz czy ty zgadniesz o co chodzi twojemu randomowi z zespołu i on również zgadnie o co tobie chodzi bez
oneshotowani, ale ci mniej mobilni mogą zbudować galeforce (item, którego activable działa jak e vayne)


@MysteryMe: @Cesarz_Nieruhato: też ale jest druga czesc posta xD

moze zle sie okreslilem, chodzi mi czysto o roznice w itemkach.

Ja wiem, że jest przekonanie że gracze graja coraz lepiej, że znaja bardziej macro. Ale wlasnie chodzi o utrzymanie relacji.

Jest 1% graczy co mają diament i tylko ci gracze i lepsi są dobrzy skillowo.
@fiman: są rózne game mody, jak ktos by chcial 1 min kolejke z #!$%@? balansem to niech gra blind pick.

Po to sa miedzy nimi roznice żeby iść na jakiś kompromis i wybrać to co ci pasuje najbardziej, jesli masz 30 min na gre to włacz ARAM lub blind pick. Jeśli masz ochotę zagrać bardzo poważną gre to włacz rankeda i bądź gotów na granie jej do końca.

Nie zgodzę się
@NewBlueSky: Nie o to mi chodzi.
Żeby grać drużynowo w lol'a to po pierwsze musicie mieć możliwość komunikacji głosowej - to jest absolutnie krytycznie wymagane. Nie da się grać na zasadzie zgadywania o co chodzi drugiemu randomowi z zespołu albo inicjacja walki licząć że nikt w tym momencie nie siedzi w sklepi sprawdzając czy stać go na trinity.
Po drugie musicie mieć chociaż minimalne zgranie.

Tego nie ma w solo kolejce
Żeby grać drużynowo w lol'a to po pierwsze musicie mieć możliwość komunikacji głosowej - to jest absolutnie krytycznie wymagane. Nie da się grać na zasadzie zgadywania o co chodzi drugiemu randomowi z zespołu albo inicjacja walki licząć że nikt w tym momencie nie siedzi w sklepi sprawdzając czy stać go na trinity.


@fiman: no wlasnie nie jest, tak pomaga bardzo. Ale to nie cs, gdzie każdy gracz słyszy i widzi coś
@NewBlueSky: wydaje mi że nie grałeś nigdy w drużynie 5 ziomków + ts - po ~50 meczach różnica będzie kolosalna. Pozatym zobaczysz że kolejne sezony za wiele nie wnoszą w obiorze lola a o wyniku decyduje siła drużyny, a losowość jest minimalna.
@fiman: brzydze się graniem premade, z uwagi na to jak lol dobiera nieuczciwie graczy. Kiedyś grałem z jakimiś znaj i randomami ale w tym momencie nigdy świadomie bym tak nie grał bez gwarancji uczciwego matchmakingu. Do tego jest mniej skillowo i nudno.

Grałem sporo w fortnite w 4 osoby i w 2 osoby. I nawet jak sie grało w 4 osoby to się dzieliło na pary. i podobnie jest w loliu,