Piekło zamarzło. NPC kierowca ominął przeszkodę. Bedoski, udało ci się, ty skurczybyku udało ci się!
a tak na serio - mała jaskółka zmian, może do jesieni opracują kompleksowy system omijania przeszkód. W komentarzu nowa reakcja na ostrzał samochodów - dodanie gazu i ucieczka. Raz przejechali po mnie gdy strzelałem przed maską samochodu. Ale działa w losowych przypadkach i tylko wtedy, gdy samochód ma wolną drogę przed sobą.
@pablo397: A tak na poważnie to ciekawe co tam się wydarzyło, że samochodowi odpaliło się AI, może kiedyś uda im się naprawić tych nieszczęsnych kierowców bo trochę to boli.
@pablo397: Sprawdzałem dziś trochę zachowanie fizyki na strzały - faktycznie to co pokazujesz fajnie się poprawiło. Doszło kilka reakcji NPC na strzały. Zaczyna im coś wychodzić
albo samochody dostały większą swobodę w jeździe w obrębie pasa albo powiększyli same navmeshe dla samochodów, bo teraz jeżdżą całą szerokością pasa i wykonują jakieś manewry. Jesli droga jest szeroka to potrafią ominąć przeszkodę jak na filmiku. Jakby pozwolić im wjeżdżać na przeciwny pas to bez problemu by omijali przeszkody, bo jak widać umieją je wykrywać i reagować - po
@pablo397: w pierwszym filmie nie ominął Cię tylko skręcił? Za autem są strzałki pokazujące gdzie może skręcić auto i nie stałeś na linii po której miało jechać auto?
@pablo397: Potwierdzam, strzeliłem w kilka aut - jedno się zatrzymało "spokojnie moja mama zapłaci", inne dało gaz do dechy i w nogi (droga prosta ), a inne gaz do dechy i skręciło na most :-) - chciałem nagrać filmiki ale coś Geforce EX wywalało mi sie odrazu
gra ściągnięta od nowa, wywalone wszelkie pliki z dysku, nowe sterownika ( dzisiejsze ) - cień od światła sztucznego ale tylko przy samym świetle jest zepsuty, dwa kroki dalej jest OK
na bank to coś związane z tym, że małe samochody mogą jeździć po całej szerokości pasa a nie tylko środkiem jak było dotychczas. Co najciekawsze kierowca na tym filmiku dokonuje ominięcia mnie dopiero gdy na przeciwnym pasie przejedzie samochód - tak jakby
@pablo397 jestem mega miło zaskoczony, że pojazdy "potrafią" już chociaż tyle. Daje to perspektywy na uratowanie i wprowadzenie "realistycznego" ruchu ulicznego. Ciekawy jestem czy to nowe funkcje dodane z tym patchem czy jednak odblokowanie starych linijek kodu ( ಠ_ಠ)
@Raptorini: prędzej zakładam, że po premierze jacyś projektanci poziomów mieli czas i dopracowali navmeshe dróg dla pojazdów i nagle się okazało, że samochody potrafią korzystać z całej szerokości drogi i omijać drobne przeszkody. Jak ktoś znajdzie ten źle postawiony przecinek w kodzie, przez który samochody nie chcą wjechać na przeciwny pas ruchu w celu ominięcia przeszkody to juz w ogole będzie pięknie.
A że coś grzebią cały czas w navmeshach to mam namacalny dowód - przed paczem znalazłem schody, po których wejściu npc nie widzieli chodnika przed nimi tylko zawracali i schodzili spowrotem. Tak samo npc idący chodnikiem nie widzieli schodów i ani razu nimi nie zeszli - brakowało fragmentu navmesha
@pablo397: Bez sensu ktoś się musiał napocić żeby w grze która nigdy nie wymaga od Ciebie strzelania na ulicy czy strzelania do samochodów, były reakcję NPC na takie rzeczy. A i tak nie działa w większości przypadków.
Bez sensu ktoś się musiał napocić żeby w grze która nigdy nie wymaga od Ciebie strzelania na ulicy czy strzelania do samochodów, były reakcję NPC na takie rzeczy.
@Rafaello91: nie wiem czy piszesz serio czy z ironią. przyjmę, że serio.
w przeciwieństwie do innych pobocznych aktywności jak np. rozjeżdżania przechodniów samochodem i patrzenie, czy wszystko się dzieje realistycznie, to strzelanie do samochodów i reakcja npc na to ma
a tak na serio - mała jaskółka zmian, może do jesieni opracują kompleksowy system omijania przeszkód. W komentarzu nowa reakcja na ostrzał samochodów - dodanie gazu i ucieczka. Raz przejechali po mnie gdy strzelałem przed maską samochodu. Ale działa w losowych przypadkach i tylko wtedy, gdy samochód ma wolną drogę przed sobą.
#cyberpunk2077
@Nihas: Albo jednak nie, nie ma fizyki wody.
albo samochody dostały większą swobodę w jeździe w obrębie pasa albo powiększyli same navmeshe dla samochodów, bo teraz jeżdżą całą szerokością pasa i wykonują jakieś manewry. Jesli droga jest szeroka to potrafią ominąć przeszkodę jak na filmiku. Jakby pozwolić im wjeżdżać na przeciwny pas to bez problemu by omijali przeszkody, bo jak widać umieją je wykrywać i reagować - po
Chyba nawet w całym cdprojekcie nie wiedzieli, że tak sie da.
gra ściągnięta od nowa, wywalone wszelkie pliki z dysku, nowe sterownika ( dzisiejsze ) - cień od światła sztucznego ale tylko przy samym świetle jest zepsuty, dwa kroki dalej jest OK
na bank to coś związane z tym, że małe samochody mogą jeździć po całej szerokości pasa a nie tylko środkiem jak było dotychczas. Co najciekawsze kierowca na tym filmiku dokonuje ominięcia mnie dopiero gdy na przeciwnym pasie przejedzie samochód - tak jakby
@Raptorini: prędzej zakładam, że po premierze jacyś projektanci poziomów mieli czas i dopracowali navmeshe dróg dla pojazdów i nagle się okazało, że samochody potrafią korzystać z całej szerokości drogi i omijać drobne przeszkody. Jak ktoś znajdzie ten źle postawiony przecinek w kodzie, przez który samochody nie chcą wjechać na przeciwny pas ruchu w celu ominięcia przeszkody to juz w ogole będzie pięknie.
A że coś grzebią cały czas w navmeshach to mam namacalny dowód - przed paczem znalazłem schody, po których wejściu npc nie widzieli chodnika przed nimi tylko zawracali i schodzili spowrotem. Tak samo npc idący chodnikiem nie widzieli schodów i ani razu nimi nie zeszli - brakowało fragmentu navmesha
@pablo397: Brzmi jak cała produkcja CP ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rafaello91: nie wiem czy piszesz serio czy z ironią. przyjmę, że serio.
w przeciwieństwie do innych pobocznych aktywności jak np. rozjeżdżania przechodniów samochodem i patrzenie, czy wszystko się dzieje realistycznie, to strzelanie do samochodów i reakcja npc na to ma