Wpis z mikrobloga

Piekło zamarzło. NPC kierowca ominął przeszkodę. Bedoski, udało ci się, ty skurczybyku udało ci się!

a tak na serio - mała jaskółka zmian, może do jesieni opracują kompleksowy system omijania przeszkód. W komentarzu nowa reakcja na ostrzał samochodów - dodanie gazu i ucieczka. Raz przejechali po mnie gdy strzelałem przed maską samochodu. Ale działa w losowych przypadkach i tylko wtedy, gdy samochód ma wolną drogę przed sobą.

#cyberpunk2077
pablo397 - Piekło zamarzło. NPC kierowca ominął przeszkodę. Bedoski, udało ci się, ty...
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Nihas: @cin123654: @drippinsauce: @EnJoyyy:

albo samochody dostały większą swobodę w jeździe w obrębie pasa albo powiększyli same navmeshe dla samochodów, bo teraz jeżdżą całą szerokością pasa i wykonują jakieś manewry. Jesli droga jest szeroka to potrafią ominąć przeszkodę jak na filmiku. Jakby pozwolić im wjeżdżać na przeciwny pas to bez problemu by omijali przeszkody, bo jak widać umieją je wykrywać i reagować - po
  • Odpowiedz
@pablo397: Potwierdzam, strzeliłem w kilka aut - jedno się zatrzymało "spokojnie moja mama zapłaci", inne dało gaz do dechy i w nogi (droga prosta ), a inne gaz do dechy i skręciło na most :-) - chciałem nagrać filmiki ale coś Geforce EX wywalało mi sie odrazu
  • Odpowiedz
@pablo397: A i dla pewności z cieniami

gra ściągnięta od nowa, wywalone wszelkie pliki z dysku, nowe sterownika ( dzisiejsze ) - cień od światła sztucznego ale tylko przy samym świetle jest zepsuty, dwa kroki dalej jest OK
  • Odpowiedz
@pablo397 jestem mega miło zaskoczony, że pojazdy "potrafią" już chociaż tyle. Daje to perspektywy na uratowanie i wprowadzenie "realistycznego" ruchu ulicznego. Ciekawy jestem czy to nowe funkcje dodane z tym patchem czy jednak odblokowanie starych linijek kodu ( _)
  • Odpowiedz
jednak odblokowanie starych linijek kodu ( _)


@Raptorini: prędzej zakładam, że po premierze jacyś projektanci poziomów mieli czas i dopracowali navmeshe dróg dla pojazdów i nagle się okazało, że samochody potrafią korzystać z całej szerokości drogi i omijać drobne przeszkody. Jak ktoś znajdzie ten źle postawiony przecinek w kodzie, przez który samochody nie chcą wjechać na przeciwny pas ruchu w celu ominięcia przeszkody to juz w ogole będzie pięknie.

A że coś grzebią cały czas w navmeshach to mam namacalny dowód - przed paczem znalazłem schody, po których wejściu npc nie widzieli chodnika przed nimi tylko zawracali i schodzili spowrotem. Tak samo npc idący chodnikiem nie widzieli schodów i ani razu nimi nie zeszli - brakowało fragmentu navmesha
  • Odpowiedz
Dla mnie to wygląda jakby wszystko robione w mega dużym pośpiechu przez co bardzo chaotycznie i z błędami i nie ma czasu na przetestowanie tego


@pablo397: Brzmi jak cała produkcja CP ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@pablo397: Bez sensu ktoś się musiał napocić żeby w grze która nigdy nie wymaga od Ciebie strzelania na ulicy czy strzelania do samochodów, były reakcję NPC na takie rzeczy. A i tak nie działa w większości przypadków.
  • Odpowiedz
Bez sensu ktoś się musiał napocić żeby w grze która nigdy nie wymaga od Ciebie strzelania na ulicy czy strzelania do samochodów, były reakcję NPC na takie rzeczy.


@Rafaello91: nie wiem czy piszesz serio czy z ironią. przyjmę, że serio.

w przeciwieństwie do innych pobocznych aktywności jak np. rozjeżdżania przechodniów samochodem i patrzenie, czy wszystko się dzieje realistycznie, to strzelanie do samochodów i reakcja npc na to ma
  • Odpowiedz