Wpis z mikrobloga

#motocykle Ktoś się spotkał z takim sposobem transportu motocykla? Bo szukam alternatywy do przyczepki gdyż po pierwsze nie mam haka w aucie (montaż pewnie z 1500zł), po drugie przyczepkę trzeba kupić, zarejestrować, gdzieś trzymać, opłacać OC. Czy takie coś się sprawdzi? Niby ładowność do 280kg, rampa jest.
ethics - #motocykle Ktoś się spotkał z takim sposobem transportu motocykla? Bo szukam...

źródło: comment_1615884291S7NhTgsIjYoe3jzouXCxUj.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ethics: załóżmy, że to wytrzyma te deklarowane 280kg, takie przewożenie ciężkiego obiektu zmasakruje właściwości jezdne samochodu
  • Odpowiedz
@Jofiel: ale przyczepa ma swoje koła i amortyzację, cały ciężar przyczepy nie spoczywa na haku przyczepy są zwykle bardzo fajnie wyważone :)
  • Odpowiedz
@ethics: Nie bardzo, nacisk na hak z góry to często zaledwie max 100 kg, pomimo, że ciągać możesz 2 tony lub więcej.

Często ten motór wozisz? Najlepsza jest dobra przyczepka z resorem i amortyzatorem, stare, sprawdzone rozwiązanie, na motorze transportowanym można szklankę z wodą postawić i się nie wyleje - ewentualnie z osią resorowaną jakiegoś knotta czy innego alko. Nie baw się w żadne przyczepki typowo motocyklowe ze sztywną osią
  • Odpowiedz
@ethics: To nie ma prawa sie udac. Probowalem a nawet znajomy mi liczyl obciazenie i wyszly dramatycznie. Sam "hak" do tego tez nie jest tani,zeby to dobrze zamocowac.

Przyczepke do moto dostaniesz nowa za 1500 brutto, wiec nie widze sensu kombinowac. Wypozycz ja kilka razy w sezonie i tyle. A hak w aucie sie zawsze przyda.
  • Odpowiedz
@Jofiel: ja tam Cię idiotą nie nazwałem :P ale 300 kg stojące bezpośrednio ,,na haku'' to zupełnie co innego niż 300 kg stojące na przyczepie, która jest na tym haku zaczepiona :)
  • Odpowiedz
@ethics: Raczej nic z tego, zwykle haki maja dopuszczalny nacisk na kule 50-100kg, 200 to już kosmos.
U mnie przy 1,6 tonowym aucie mam 85 kg, i jak zapakuje 3 rowery(około 60 kg) to już gorzej się jeździ, ale jeszcze akceptowalnie.
  • Odpowiedz
@amath: Raczej chodzi o 300 kg na haku per se, obojętnie czy z takiej "naczepki" czy jednoosiówki - każde rozwiązanie ma swoje zalety - ten jest kompaktowy w porównaniu do przyczepki. osobiście bym harleya nie załadował na to ale lekkiego sporta czy crossa - tu myślę że dało by radę bez większego wpływu na auto
Jak zauważył @jalajala: problemem może jedynie być homologacja haka i jego dopuszczalny nacisk
  • Odpowiedz
@ethics: no nic widzę, że więcej z tego problemów może być niż pożytku. Chyba jednak zamontuje hak do swojego auta + wypożyczanie przyczepek.
  • Odpowiedz
@ethics: tez chcialem cos takiego zamontowac do bmw 116 i na tyl wrzucac ktm smc 660 (ok. 140kg) ale chyba zrezygnuje niestety, samochod raczej za slaby na takie wojaże a jeszcze -40mm obnizony, a szkoda bo wynajecie przyczepki tu gdzie mieszkam to ok. 50€ za dzien
  • Odpowiedz