Wpis z mikrobloga

Jestem programistą bardziej mobilnym/stacjonarnym, web poza podstawami jest mi obcy. Mam sobie napisany prosty "biedablog" w Ruscie z użyciem Actixa który po wybudowaniu projektu wypluł mi plik wykonywalny. Mam też wykupiony serwer na cyberfolks. Dwa pytania:
- jak powinienem bindować serwer- lokalnie testując robiłem .bind("127.0.0.1:8088") i banglało, tutaj jak to powinno wyglądać?
- jak zgodnie z "sztuką" taki serwer powinien być zainstalowany i startowany?

#rustlang #webdev
  • 11
@Leinnan: binduj po prostu na ip adres twojego serwera, to powinno wystarczyć. A binarke odpalasz za pomocą screen by aplikacja działała w tle i żeby się nie wyłączała jak rozłączasz się z ssh.
@budyn: przecież OP pyta o klasyczną wiedzę admina, który ogarnia serwery.

Twoja appka ogarniająca zapytania HTTP ma słuchać na "0.0.0.0:", co spowoduje, że będzie przyjmować pakiety z każdego dostępnego interfejsu sieciowego na :.
@Leinnan: ./aplikacja &
w cronie masz zbiór instrukcji do odpalenia przy starcie maszyny (żeby samo się odpaliło po przymusowym restarcie); ale lepszym pomysłem będzie napisanie skryptu dla init.d (lub tego co siedzi na serwerze) i aktywowanie go tak, żeby sam startował razem z maszyną
bindujesz na port 80, chyba, że będziesz mieć normalny serwer www obok?
Jakbyś nie dostał odpowiedzi to bardzo możliwe, że nikt jeszcze przed tobą tego nie robił tutaj.


@budyn: Nie no, cuda to żadne nie są. Nawet jak ktoś nie robił w Cepie/Ruście to mnóstwo osób pewnie odpalało swoje apki w Go które też przecież wypluwa binarkę.

@H4RRY: @patrolez: @januzi: Dzięki za podpowiedzi.
Co do portu 80 to właśnie sam nie wiem- skoro mam tam wrzucone na public_html rzeczy które
@Leinnan: jeżeli masz indywidualne publiczne IP na swoim hostingu (najczęściej w VPS), to może być i port 80.

Jeżeli nie masz (hosting jest za NAT), to musisz poczytać/zagadać dostawcy, jak uzyskać swój "port" od dostawcy.