Wpis z mikrobloga

Drogie Mirki i Mirabelki,
Sam zwykle biorę udział w wielu zbiórkach charytatywnych. Mam szczęście, ponieważ jestem #programista15k (tag dodany specjalnie dla większej atencji) i uważam, że moim obowiązkiem jest dzielić się tym co mam. Takie stare podejście - od tych, którym więcej dano można oczekiwać więcej. Tym razem proszę Was o pomoc poniewż kwota do zebrania jest dość znacząca.
Parafia Ewangelicko-Augsburska Św. Trójcy w Świdnicy systematycznie od 30 lat remontuje Kościół Pokoju w Świdnicy. Jest to wyjątkowe miejsce, wpisane na Listę światowego dziedzictwa UNESCO (razem z Kościołem Pokoju w Jaworze). Niepowtarzalna jest zarówno historia związana z tym kościołem jak i jego historia. Nie można również zapomnieć o Festiwalu Bachowskim, który odbywa się co roku latem na Dolnym Śląskim - część koncertów jest ogranizowana właśnie w tym kościele.
Trzy lata temu parafia rozpoczęła kolejny etap prac, współfinansowany ze środków unijnych. Niestety, jak w większości takich projektów, konieczny był wkład własny - 500 000zł. Dla małej ewangelickiej parafii jest to zawrotna kwota. Pierwotnie, Urząd Miasta w Świdnicy obiecał dotację. Niestety, bez podania przyczyny, decyzja została zmieniona. Parafia z dnia na dzień została, mówiąc kolokwialnie, na lodzie. Sytuację pogarsza pandemia, wpływy z biletów i cegiełek praktycznie nie istnieją.
Kościół Pokoju w Świdnicy to bardzo ważne dla mnie miejsce. Dlatego proszę Was o pomoc i udział w zbiórce - https://zrzutka.pl/bjvmzs . Jeśli nie jesteście zainteresowani, to mimo wszystko zachęcam Was do wizyty w tym miejscu. Obiecuję, że nie będziecie żałować.
PS Proszę również o plusika dla większego zasięgu.
#architektura #zabytki #ratujmykosciolpokoju
  • 7
@Pangia: Przede wszystkim, remont barokowego, drewnianego kościoła kosztuje. Obiekt był w opłakanym stanie, niszczał od zakończenia II wojny światowej do początku polskiej transformacji.