Wpis z mikrobloga

Idzie wiosna, a ja mam nadal rozterki, czy 125, czy od razu prawko A. Zewsząd słyszę głosy, żeby się nie bawić w półśrodki i od razu walić na A. Fakt jest taki, że ceny 125 oszalały, tym bardziej, że mnie interesuje głównie Varadero. Chociaż ceny pozostałych 125 też nie są takie atrakcyjne, jak kiedyś.

Turystyczne-Enduro, lub Sportowo Turystyczny. Bardzo podoba mi się Yamaha TDM 850. Varadero 1000 nie biorę pod uwagę, bo Varadero ceny ma spore, a uważam po przewertowaniu internetu, że Yamaha wiele mu nie ustępuje, a wręcz jest porównywalna. Oprócz Yamahy, bardzo spoko jest BMW 1100RT. Ale to BMW, więc jak zobaczyłem ceny części, to troszkę zwątpiłem. Jest coś jeszcze godnego uwagi? V-Strom? BMW F650\650CS? Ewentualnie może po zrobieniu prawka coś mniejszego na początek do nauki, jak Honda CB 250?
#motory #motocykle #motocykleboners #motomirko
  • 76
@Zielony34 od razu se kup 1100RT co się będziesz bawił w naukę jazdy. A tak serio to najlepiej by było zrobić prawko i nauczyć się jeździć czymś co ma 60-90 KM i pojemność do 650. Jeśli nie masz 190cm/100kg to też polecam coś niższego niż VStrom itp. Na poczatku zaliczysz parę gleb i im mniej tym lepiej.
@Zielony34: Ja kupiłem moto 125cc za 5000 włożyłem 1000 w jakieś naprawy oleje, zrobiłem jakieś 4000 km w rok, zdałem prawko, sprzedałem za 5000. Z plusów to masz już ciuchy, wiesz co zmienić jak nie zda egzaminu na małym moto. Nabędziesz stabilności jazdy, wjeździsz się w ruch uliczny, Największy problem to zaliczyć plac manewrowy tam raczej dużo nie ugrasz bo jeździ się inaczej czymś co waży 130 a jakąś 600 z
@Zielony34: Ja poszedłem od razu na A nie mając wcześniej najmniejszej styczności z motocyklami. Zdałem za pierwszym, i na zakupionym zaraz po egzaminie Suzuki Bandit 600cm zrobiłem w zeszłym sezonie coś ponad 15k. km. Także musisz sam zdecydować czego chcesz, jeżeli wiesz że rzeczywiście chcesz jeździć i masz taką możliwość, to ogarnięcie maszyny nie jest aż tak ciężkie, żeby tam się bawić w jakieś 125-ki.
Fakt jest taki, że ceny 125 oszalały, tym bardziej, że mnie interesuje głównie Varadero.


@Zielony34: Mam to samo, ceny starych aut oszalały tym bardziej że interesuje mnie Toyota Supra...

Jest to jedna z naszybszych i najlepszych 125, dziwisz się że są jednymi z najdroższych motocykli?

Idzie wiosna, a ja mam nadal rozterki, czy 125, czy od razu prawko A.


@Zielony34: Kup sobie coś co łatwo sprzedać - polecam suzuki burgmana,
a co jak bym ci powiedział że możesz zrobić od razu A żeby się dwa razy nie bawić w egzaminy

a później kupić sobie 125 do nauki o ogarnięcia?


@Atreyu: Powiem CI, że też mi to wpadło do głowy, ale pytanie, czy jak polatam na 500 na kursie, to czy będe miał ochotę wydawać pieniądze na 125... ? :D

A tak serio to najlepiej by było zrobić prawko i nauczyć się
najszybszych? wiekszego muła nie widziałem.


@r00ti: Zdania są podzielone, ale jedno jest faktem. Żadna 125 nie poleci więcej, jak te 115 według GPS. A i to osiągnąć jest trudno. Viadro jest duże i ciężkie, ale co V2, to V2.
@Zielony34: No to myślę, że nie ma co się nawet zastanawiać. Zresztą jakiegokolwiek motocyklisty byś nie spytał, czy warto iść w 125 to raczej każdy Ci odpowie, że nie warto, i jak sam widzisz taką rozterkę wyłącznie mają właśnie osoby, które nigdy nie jeździły na niczym. Skoro i tak chcesz robić A, to najlepiej samemu pójść na ten kurs, i przejechać się tam parę razy na ich motocyklach, tak będzie najłatwiej
to w dalsze trasy polecam zabierać bańke oleju


@Ketonowy: Znam temat. Producent od fabryki dopuszczał branie oleju, ale też trzeba brać pod uwagę, że te, co mają w ogłoszeniach 50-60-70 tysięcy, mają realnie 150...

Varadero poleci max 100km/h. Taki MT125 w okolicy 120/h


@r00ti: Nie wiem, nie mama doświadczenia, ale z tych całych wojenek internetowych wynika, że tak na prawdę w tej pojemności wiatr, ciężar kierowcy i pochylenie terenu robią
Właśnie mi to ktoś obeznany w temacie osobiście ostatnio powiedział, żeby nie bawić się w 125.


@Zielony34: Jeśli chcesz jeździć w trasy i nie trzymać się za "tirami" to nie baw się w 125. Jeśli odpowiada Ci jazda 90 - 110 kmph w trasie przy dość niskim przyspieszeniu to możesz się pobawić, zwłaszcza że łatwo to odsprzedać w tej kasie (okolice 4k pln) i nie czekasz z jazdą aż zadasz A.
i nie czekasz z jazdą aż zadasz A.


@aarahon: no i to jest właśnie ten dylemat. Stąd moje pytanie.

Jeśli chcesz jeździć w trasy i nie trzymać się za "tirami" to nie baw się w 125.


@aarahon: Tak, mnie głównie trasy interesują, więc pytania o klasę motocykli enduro-turystyk, sportowy-turystyk. Z naciskiem na to pierwsze ze względu na troszkę wyższe zawieszenie i możliwość zjechania z asfaltu.
więc pytania o klasę motocykli enduro-turystyk, sportowy-turystyk.


@Zielony34: która wtedy praktycznie nie istniała w tej pojemności więc jedyne Varadero jest takie drogie.

Albo któryś ze skuterów albo jeździsz powoli normalnym motocyklem jeśli chcesz jeździć przed prawkiem.

Mam 172 cm wzrostu i burgman jest taki akurat, w trasie latam, na wiosnę planuję robić A i kupię sobie 400 na wtrysku. Nie kręcą mnie klasyczne motocykle.

Jako że kasy potrzebowałem to wystawiłem ostatnio
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@aarahon: tak, w tamtych latach i w tym przedziale pojemnościowym, Varadero nie ma konkurencji, stąd można sobie ceny windować.

Ja kiedyś nad Peugeotem Satelisem 125 myślałem, ale doszedłem do wniosku, że jednak skuter odpuszczam.
@Zielony34 tyle że zrobienie prawka nie trwa 2 tygodnie, kupiłbym na wiosnę 125cm3, zaczął kurs i w tym czasie szkolił się na swoim Moto. Na następny sezon kupił coś większego, sam przed zrobieniem prawka kat.A jeździłem 4 lata na tdr 125 ;)