Wpis z mikrobloga

#gielda, #kryptowaluty #gme

Dzień dobry. Proszę Państwa, jestem zielonką, ale portal podglądałem regularnie z ukrycia i wiem, że są tutaj mili i pomocni ludzie, szczególnie w szczytnej sprawie, lub zorganizowanej akcji.

A akcja jest taka, że chciałbym wsiąść do pociągu nie byle jakiego, ale takiego co na księżyc zabierze mnie ;)

Obserwuję od jakiegoś czasu bitcoin i zastanawiam się, dlaczego jeszcze nie kupiłem. Czy mógłby mi ktoś opisać, lub odesłać do jakiegoś poradnika jak bitcoin kupować w Polsce i jak bezpieczenie przechowywać, oraz jakie są obecne wymogi prawne, tzn. jakie podatki trzeba zapłacić?

Druga sprawa, to GameStop i wielka prośba o polecenie, jaki jest obecnie bezpieczny sposób na zakup akcji. Mam revoluta, ale jak zobaczyłem, że w Polsce nie ma licencji to trochę wątpliwości mnie nastały, czy to aby dobry sposób, no a teraz w takich czasach żyjemy, że wiadomo, człowiek woli wszystko bezpiecznie, żeby nikt się później nie doczepił, że się od brokera bez polskiej licencji kupiło, czy co.

Poradników na reddicie i w internecie trochę jest. Ale tak się zastanawiam, że jeśli jest to szczytna akcja "ucierania nosa" to ja i może taki przeciętny laik Kowalski, chętnie by dołączyli nawet za symboliczną kwotę.

Jeśli nie będzie chętnego do zrobienia takiego prostego, w punktach podsumowania jak zacząć, to ja takie poradniki dla bitcoin/krypto i giełda jestem gotów przygotować po odpowiedniej lekturze i konsultacjach oczywiście.

W związku z powyższym z prośbą o polecenie owej literatury, do wielmożnych Panów się zwracam z zawadiackim uśmiechem i hasłem pod nosem: "Na księżyc i jeszcze dalej" ;)

P.S. I tutaj nawet nie chodzi o to, żeby zarobić, (jasne fajnie by było, ale pewnie nie z tak małym wkładem), ale jak widzę taką inicjatywę, to od razu tak sam z siebie chcę dać piątaka. I takiego piątaka co mogę stracić, bo jeśli na szczytny cel to stracony nie będzie.

Edit: