Wpis z mikrobloga

Jednym z ważniejszy rzeczy do poprawki w rozgrywce jest potencjał przemysłowy Niemiec. Mówiąc potencjał, mam na myśli możliwości jego rozwoju - są za duże. To sowieci miażdżyli w przemyśle zbrojeniowym. Historycznie Niemcy przez dłuższą część wojny nie przestawili gospodarki na produkcję wojenną, co było jedną z przyczyn porażki. Dopiero pod koniec, po wprowadzeniu totalnej mobilizacji, wystrzelili do góry mimo niszczycielskich nalotów Brytyjczyków.
#hoi4
  • 14
Sowieci mieli nawet przewagę technologiczną, techniczną nad Niemcami. To było starcie Dawida z Goliatem. Przez całą wojnę Niemcy goniły Związek Radziecki w myśli technicznej.
@IdillaMZ: To nie jest niedoróbstwo. Developerzy pamiętam że tłumaczyli kiedyś że gdyby potencjał ZSRR był równy temu historycznemu to gra nie miałaby sensu bo Oś przegrywałaby zawsze nawet bez pomocy aliantów.
@Drakii: To jest niedoróbstwo. Nie rozumiesz. Nie mieli pomysłu jak urzeczywistnić znaczenie wojny błyskawicznej w doktrynie niemieckiej. Blitzkrieg zakładał złamanie przeciwnika zanim ten zdoła uruchomić swoje potencje materiałowe.
Niemcy liczyły na kolaps Związku Radzieckiego przed zimą 1941.
@Drakii: Źle pomyślane jest operowanie wojskami pancernymi przez AI. Komputer powinien tworzyć z nich osobne armie, a nie wpinać w hordy piechoty wykrwawiając je w bezsensowne utarczkach. To jest problem.
@Drakii: Niemcy w tej wojnie uskuteczniały maksymalną racjonalizację wykorzystania ograniczonych możliwości. Do końca w tej wojnie dziesiątkowały potęgi stosunkowo małymi siłami. Sukces Niemiec polegał na wyjątkowej jakości - dowodzenia, wyszkolenia i niebywałej wręcz umiejętności wykorzystania małych zasobów przeciwko bardziej zaawansowanemu technicznie i liczniejszemu materiałowo wrogowi. Tutaj powinny być boosty.
Sowieci mieli nawet przewagę technologiczną, techniczną nad Niemcami.


@IdillaMZ: zależy w jakiej dziedzinie, w jednych Niemcy prowadzili w innych Sowieci. Fakt, że wbrew pozorom Niemcy wcale nie mieli cudownej technologii, duże znaczenie w ich sukcesach miało nieprzygotowanie przeciwnika i dowodzenie oraz organizacja armii.
Developerzy HOI jak w wielu aspektach poszli na łatwiznę. Prawda jest taka, że przy w miarę historycznym i realistycznym przebiegu wojny Niemcy nie mieli szans, skoro taka gra
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@IdillaMZ: Dodają surowce (węgiel, rudy żelaza i boksyty), huty stali i aluminium. Wszystkie budynki produkcyjne coś zjadają. Startowe fabryki są skalowane rzeczywistym potencjałem przemysłowym, opartym na PKB. Nie da się podwoić swojego przemysłu w 4 lata. USA sra wszystkim i wciąga Oś nosem w 44.
@MajoZZ: No jasne, większość jest pod MP. Ale AI w ULTRA raczej ogarnia na tyle ile się da, biorąc pod uwagę jakie opcje do modyfikowania go mają moderzy.

Szablony, ekonomia, badania, NFy mają całkiem sensowne. Taktyczne i strategiczne AI jest bardzo słabo modowalne i ono najbardziej kuleje, podobnie jak w podstawce.