Wpis z mikrobloga

Drodzy Wykopowicze

Czy jest tu ktoś, to interesuje się #klasycznamotoryzacja i będzie mi w stanie poradzić, czy porywam się z motyką na księżyc, czy też może jednak nie?

Long story short - chciałbym kupić klasyka i używać go jako daily. Przy tym nie mam dużej wiedzy mechanicznej, z usterkami jeździłbym po warsztatach i tak dalej. Najchętniej postawiłbym na Volvo 240, ale nigdy wcześniej nie użytkowałem samochodu tego typu, jeździłem tylko nowoczesnymi samochodami. Red block jest pancerny, o to się nie martwię, przy ewentualnych oględzinach przede wszystkim zwracam uwagę na rdzę (tak mi powiedziano). Trochę boję się gaźnika.
Może lepiej postawić na 740/940? Czy generalnie pomysł zakupu klasyka przez laika się mija z celem?
Ogromnie podoba mi się taki kanciak paskudny, klimat bujającego zawieszenia trafia w moje serce. Jest w domu jeden "normalny" samochód - C3 z 2019, ale dla siebie chciałbym coś w takim klimacie.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

#motoryzacja #samochody #klasykimotoryzacji
  • 6
  • Odpowiedz
kupić klasyka i używać go jako daily


@Rychu08: zły pomysł, kupić grata i używać na daily tak, ale nie klasyka do ciorania

nie mam dużej wiedzy mechanicznej, z usterkami jeździłbym po warsztatach i tak dalej


@Rychu08: to będziesz częstym gościem tam, bo im starsze auto tym więcej drobnych pierdół się psuje, nawet w autach które są pancerne - to każdy wężyk czy uszczelka mają już ponad pół wieku

Przygotuj się
  • Odpowiedz
@Rychu08:

1. Lepiej 740, niż 240.
2. 940 jest najgorszy z tej trójki - najbardziej unowocześniony i stracił swój klimat. Poza tym - ma najgorszej jakości wnętrze.
3. 240 jest podatny na rdzę. 740 i 940 nie zardzewieją nawet po pięciu latach leżenia w morzu.
4. Wszystkie 3 modele są bardzo odporne na codziennie szuranie. Nawet zajeżdżone egzemplarze nie będą robić fochów.
5. Omijaj diesle z daleka. To szmelc od VW.
  • Odpowiedz
@kasztan00: dzięki serdeczne.

Co do 940 to zgadzam się, najmniej się ku niej skłaniałem i dobrze czułem, żeby w ogóle nie brać pod uwagę diesla. Raz jeszcze dzięki, podbudowała mnie Twoja wypowiedź :)
  • Odpowiedz
@Rychu08:

940 też ma swoje zalety w postaci silników. Po pierwsze B204FT i GT. Po drugie najlepszy chyba w tej rodzinie aut zestaw buda kombi z silnikiem B230FK (2.3 turbo 135KM) i skrzynią M90. Wymarzony samochód do późniejszego modzenia. Silnik fabrycznie zakuty, a skrzynia ta sama co np. w Suprze i M5 - nie do zarżnięcia.

Ale 740 ma swój niepowtarzalny klimat. Warto go wziąć z 2.3 turbo, jakimkolwiek. 240 też
  • Odpowiedz