Wpis z mikrobloga

#rosliny #kaktus #ogrodnictwo
Mirki i Mirabelki, jest sprawa. Trafiła mi się pod opiekę roślina i to chyba w dość kiepskim stanie. Jestem kompletnie zielony w temacie ogrodnictwa i ogólnie pielęgnacji roślin, mimo to postanowiłem, że spróbuję ją jakoś odratować, jeśli jest taka możliwość. Wygląda mi to na jakąś odmianę kaktusa, a na zdjęciu tu i ówdzie można dostrzec brązowe przebarwienia, które czasami pojawiają się na rozgałęzieniach, a czasem na pojedyńczych gałązkach. Te przebarwienia stopniowo przemieniają się w dziury, które z czasem się pogłębiają się aż do momentu, że końcówki tym dotknięte zaczynają odpadać. Nie wiem z czego to wynika, czy to jakaś infekcja, czy może poprzednia właścicielka za często podlewała i roślina zaczęła gnić. Co mogę zrobić, aby temu zaradzić?
źródło: comment_1610479089bPq5LFeIFSlg0OxSwP9Ugg.jpg
  • 62
@Niewiemja Może trzymać go przez jakiś czas blisko kaloryfera? Generalnie u mnie będzie stał w znacznie wyższej temperaturze. W poprzednim miejscu stał w bardzo wychłodzonym narożniku, gdzie dodatkowo było dużo wilgoci.
@Czu-Czu: Pewnie przelany. Wyjmij, osusz korzenie przez kilka dni na jakiejś gazecie, pozbądź się brązowych odnóg, które nie rokują, włóż do nowej ziemi. Polecam specjalną mieszankę do kaktusów, ma dodatek m.in. piasku i jest bardziej przepuszczalna.

Mam podobnego ziomka, dziad się bardzo ładnie szczepi. Jeśli z tych brązowych chorych odnóg da się odratować zielone części, to odetnij, niech przeschną i również włóż do ziemi. Nie podlewaj zbyt często.
@Niewiemja On ponoć był już kupiony w takiej doniczce i z taką ziemią. Nie jestem pewien, cxy chcę się bawić w jakieś przesadzanie, czy w ogóle wyciąganie go z tej doniczki, bo nie mam kompletnie pojęcia w roślinach xD
Może po prostu zostawię go w spokoju? Nie podlewać dopóki plamy nie znikną? Może da się czymś spryskać te plamy? I co to w ogóle za odmiana kaktusa? xD
On ponoć był już kupiony w takiej doniczce i z taką ziemią