Wpis z mikrobloga

Jedyne do czego mogę się przyczepić w tym aucie to bagnet oleju. Jest jakiś dziwny i to nie tylko moja opinia. Sprawdzam dziś olej w moim 1.8 który jest go spragniony, na zimnym mam na minimum i myślę doleję sobie. Po dolewce i odczekaniu sprawdzam i sucho, myślę WTF, sprawdzam po raz kolejny i dopiero jak zmrużyłem oczy to można było spostrzec stan. Ma ktoś podobne doświadczenia?
#v50 #volvov50 #volvo
  • 18
@motoinzyniere: To i u mnie widać tylko że dochodzi do dziwnych sytuacji że po powtórnym sprawdzeniu na bagnecie było mniej xD A miałem już wcześniej dwa samochody i nie było takich cyrków.
@CinuLNS: Jeszcze nadążam xDD ostatnio poszło około 400ml na tysiąc. Robię około 10 000 rocznie więc jeszcze mnie to nie #!$%@? ale szykuję się mentalnie na wymianę pierścieni i uszczelniaczy.
@vagner ja już nauczyłem się że sprawdzam dwa razy, jak jest blisko min to dolewał pół litra i już nie sprawdzam. Robię z tysiąc, może więcej i znowu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vagner: przymierzam się do zakupu 1.8f. Co powiesz o silniku? Jak często robisz regulacje zaworów? Przy jakim przebiegu odzywają się pierścienie?
@Unik4t ja mam zwykle 1.8 , 1.8F to chyba inna jednostka ale mogę się mylić. Przynajmniej w moim regulacje zrobię w tym roku, mam go od Czerwca. Co do pierścieni to ciężko powiedzieć, te silniki po pewnym czasie co do jednego żrą olej. Jednak u mnie interwał jest dość mały, więc nie widzę potrzeby wypłukania się na remont silnika a za rok, dwa myślę że mógłbym zmienić na 2.4 ale ciężko znaleźć
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vagner: 1.8f to w ogólności ta sama jednostka z drobnymi zmianami. Wzmocnione gniazda zaworowe, mocniejsze przewody paliwowe, elektryczne ogrzewanie silnika z wtyczką do zasilania w zderzaku przednim.
Przebieg jest 200, w aucie 2008 rok. Potwierdzony. I zastanawiam się ile pojeżdżę bez ogromnych kosztów typu pierścienie i jak wygląda sytuacja z regulacją luzów zaworowych.
Wszędzie piszą, że regulacja co 50-60 tysięcy, w zagazowanych nawet co 30 k. A koszty oscylują 400-1000 zł.
@Unik4t ja jeżdżę po 10 rocznie więc nie wychodzi to kosmos finansowy. Zastanawiam się tylko nad remontem pierścieni, duże koszta, a wystarczy w moim przypadku pilnować raz na jakiś czas olej i wydać 100zl na 4l oleju
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vagner: no pierścienie to nie problem wymieniasz często olej i lejesz 5W30. Tylko jak się zastanawiam nad kupnem to jaką mam pewność że ktoś łał ten olej i pilnował interwałów?
@Unik4t: @V_50: Taki mały update z dupy po prawie pół roku. Zrobiłem remont silnika, przejechałem 1100km i oleju nie ubyło na bagnecie ani o milimetr. Ponadto mechanik profilaktycznie panewki zmienił, zrobił regulację zaworów i kazał jeździć bo w środku wszystko poza tym wyglądało OK. Więc jeżdżę z czystą przyjemnością ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dla portfela kosztowne ale polubiłem się z se swoją V50 i zamierzam jeszcze
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vagner:
Fajnie, że nie zapomniałeś (ʘʘ)
Super że autko jeździ. Teraz lej dobry olej i wymieniaj go często. Co wymianę oleju chyba warto zrobić płukankę (polecam liqui moly).

To i z mojej strony update. Po kilkunastu dniach i wieczorach w przeczesywaniu forum Volvo i forda i czytaniu o 1.8 - zrezygnowałem.
Zafixowałem się na Volvo S60 (gdzie gama silników rozpoczyna się od 2.4 140/170 KM). I od
@Unik4t S60 dobry wybór, witam w gronie posiadaczy Volvo ( ͡º ͜ʖ͡º) Jaki silnik wybrałeś? Problem oleju rozwiązany, jeszcze obudowę mieszka zmiany biegów musze kupić, kawałek plastiku z mieszkiem 70zl na allegro ( ͡° ʖ̯ ͡°) a pękło dziadostwo, skleilbym ale nie ma sensu
@co_za_roznica: Szukaj V50 z silnikami 2,4 lub 2,5T. Nie będzie łatwe, mało kto sprzedaje. Ja się naciąłem bardziej bo jeszcze pobierał ogromne ilości oleju, a że silnik z Forda i ma tendencje do picia. Na forach fordowskich i multum tematów o pobieranie oleju z polecanymi warsztatami itp. Ja zrobiłem silnik, jestem zadowolony i zamierzam jeszcze trochę nim pojeździć.