Wpis z mikrobloga

Tak ostatnio wykoncypowałem sobie w dźwiękach #synthwave w głowie ( ͡° ͜ʖ ͡°) dwa koncepty statków powietrznych,które fajnie by było urzeczywistnić ( ͡ ͜ʖ ͡)

Pierwszy byłby przemyślany jako samolot rekreacyjno-wyczynowy i do szybkiego transportu (). Byłby on skrzyżowaniem MiGa 15 z pierwszymi naddźwiękowymi X-ami. A konkretniej odrzutowym średniopłatem ze "ściętym" czubkiem z wlotem z zabudowanymi antenami radarowymi pośrodku i dyszą obrotową a'la grippen i jednym miejscem siedzącym wzdłuż osi symetrii z lukiem bagażowym za nim.

Kabina miałaby podnoszoną na przednim zawiasie owiewkę, fotel z katapultą i wolant stylizowany na kierownicę motocykla. Ze sterowaniem kierunkiem dyszy po lewej oraz trymerem steru wysokości,nadawaniem i wąskozakresową manetką-przepustnicą po prawej. ()

Po lewej byłaby umieszczona pełnozakresowa normalna dźwignia,pod stopami ster kierunku i pedały hamulca a po prawej bezpieczniki i obsługa radiostacji. Na wprost byłby dotykowy panel a nad nim wyświetlacz hud. Reszta przełączników i przycisków do fizycznego sterowania statkiem byłaby umieszczona na panelach po bokach "siodłowego garbu" pod ramionami siedzącego w rozkroku pilota.
_____________
Drugi mniej odjechany koncept byłby pomyślany bardziej pod #lpr #ratownictwomedyczne i loty #hospital. Byłby takim połączeniem przodu kadłuba aż do opuszczanych drzwi ze schodkami od Learjeta z opuszczaną klapą, ładownią i odp. wysoko położonym ogonem od Casy.

Byłby to pionowzlot albo z obracanym napędem śmigłowym jak w Osprey czy Augusta-Westland albo z obracanymi dyszami jak w Harierze (ale o konstrukcji dolnopłatu a'la Learjet). Ładownia mogłaby pomieścić 2-3 nosza po lewej z miejscami siedzącymi i szafką dla personelu medycznego po prawej.

Byłby on przeznaczony do transportu jako coś pomiędzy samolotem pionowym a poziomym ( ͡~ ͜ʖ ͡°). Aby mógł szybko (jak ten 1. ale ze znacznie większym ładunkiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) przemieszczać się między 2 punktami i startować/lądować bez pośrednictwa pasa startowego.

  • Odpowiedz