Wpis z mikrobloga

TRAGICZNA SYTUACJA W TRANSPORCIE MORSKIM

Przyznam szczerze, że pracuję w branży dopiero kilka lat, ale nawet koledzy i koleżanki z ponad 25 letnim doświadczeniem nie pamiętają takich stawek. 40HC z CMP (China Main Ports) rósł od około 1700USD w sierpniu, 2500USD na początku listopada do 7000USD obecnie, a prognozy dobijają do 10000USD na przełomie stycznia i grudnia.

Statki aliansu 2M (Maersk, MSC, Hapag Lloyd) płynące na serwisie FE8 omijać będą port Shanghai, jest to druzgocąca informacja, bo jest to największy port w Chinach. Dodatkowo, zawsze w takich przypadkach ogłaszali tzw. omission na np dwa zawinięcia do portu, tym razem ogłosili to "do odwołania" No i jak maleje podaż to rośnie cena. Więc stawki drugiego aliansu OA mogą poszybować jeszcze wyżej niż magiczne 10000USD 40HC

Nieopłacalny stał się import z Chin towarów np o marżowości 10% przy wartości towaru 100kUSD lub 20% przy wartości 50kUSD

Pierwsze możliwe wypłynięcia z Chin do Gdańska wypadają teraz jakoś w połowie stycznia

#transport #spedycja #handel #transportmorski
  • 10
@sanderus: mirku morski specjalisto, mam pytanko : czy jest możliwość negocjowania długości czasu w jakim mam odebrać kontener z portu bez dopłaty?

Wysyłam puchy do Izraela i tam odbiorca ma często problem papiery zrobić w czasie/ czy tam coś opłacić
@xspeditor: Jest taka szansa, w Polsce standardowy czas wolny to 7 dni, a co więksi dostają nawet 21dni

Kwestia negocjacji z armatorem, ale przy dwóch puszkach miesięcznie to może być ciężko :D

Odezwę się po nowym roku, akurat zmieniam pracę
@sanderus to co sie dzieje na rynku to jakas poezja...
Komu sie teraz opłaca ciągnąć kontener w tej cenie?
Zaraz CNY i bedzie zastój na 3 tygodnie.

Co powiesz na nową opcje z CEVA Logistics z transportem drogowym?