Wpis z mikrobloga

@yeradd: chyba z DLSS ultra performance i bez RTXa. Ciekawe czy Redzi mieli czas wytrenować sieć neutronową bo np w Watchdogsach wszystko spoko póki nie zacznie się zaglądać w różne mniej popularne miejsca w stylu pionowo w dół na dachy i kończy się iluzja bo kominów i barierek z góry AI nie ogarnia i zaczynają się glicze.
@Variv: zobaczymy, oby. Akurat konfiga DLSS bez RTXów nie przetestowali, w niektórych grach tak się nie da. Tylko trochę słabo to wróży na przyszłość Ampere bo jak takie gry będą teraz wychodzić to wymiana za max generację (po Hopper) a może wcześniej.
@keton22: no nie wiem. Archon mówił, że grał w 4k z DLSS na ultra z raytracingiem i miał 60 fps oprócz paru konkretnych momentów i mówił, że gra wygląda świetnie. Nie wiem o co chodzi Ci z trenowaniem sieci neuronowej, ale chyba nie zdajesz sobie sprawy jak działa DLSS.
@keton22: To co dałeś to bez dlss i bez RT, tak wygląda z oboma włączonymi. https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zEMKgpfRYxP6SDGjvFMrag-970-80.png

Moim zdaniem to i tak żałosny poziom, ale w sumie nie spodziewałem się by 3080 było grywalne w 4k i 60 klatkach w nowych grach za rok czy dwa. Teraz jest raczej czas na porządnie wyglądające 1440p, 4k może za 2 serie kart graficznych będzie sensowne. No i pod 1440p bym kupił sobie 3080, ale
@yeradd: yong yea i toms hardware mówią coś innego

ale chyba nie zdajesz sobie sprawy jak działa DLSS.


na podstawie obrazów w 10k an superkomputerze trenujesz sieć neuronową która umie ładnie upscalować obraz w danej grze. Haczyk jest taki że jak nie uczyła się niektórych elementów bo byłeś leniwy to nie umie ich potem zrobić ładnie i zaczyna się kaszana. Mam 3080, polatałem sobie po Watchdogsach, Metro i Control. Ogólnie jest
robi to bezpośrednio Nvidia


@yeradd: kto by nie robił we wszystkich grach które testowałem w normalnym gameplayu wielokrotnie natrafiasz na kąty kamery i obiekty z którymi to sobie nie radzi i czar pryska.

A co do wyników właśnie tego screena mi brakło 65 fps z DLSS bez raytracingu. Trochę lipa że druga najwydajniejsza karta nie ogarnia nawet natywnej rozdzielczości, z innej strony w 1440p będzie chociaż te 120fps.
@keton22: ale ten DLSS Ci nie wyrabia na jakim ustawieniu? Chyba chodzi Ci o Ultra Performance wtedy zwykle jest skalowana z bardzo niskiej rozdzielczości no i nie wyrabia.. Ogólnie opcje Quality to z tego co też wszyscy się wypowiadają wyglądają w grach bardzo spoko, nie do odróżnienia z natywną rozdzielczością. Co do 1440p, nie wiem skąd masz te informacje ale tu masz test z tom's Hardware. Ogólnie to 144 fps w
wszyscy się wypowiadają


@yeradd: ja się nie wypowiadam tylko odpalam grę i gram, testowałem cały przekrój quality - performance. Tu nie chodzi o ogólną jakość obrazu ta jest zaskakująco dobra.
Chodzi o sytuację gdzie pośród tego dość ładnego obrazu sterczy sobie element który wybitnie jest upscalowany źle - kominy w WD:L, gaśnice i niekiedy bronie na podłodze w Control, niektóre drzewa w Metro.
Od losowego migoczącego szumu po przeróżne kanciaste potworki.