Wpis z mikrobloga

Mam Fokusa III FL 1.6 w klekocie. Że się zimno zrobiło zauważyłem problem z temperaturą na liczniku. Do pracy mam jakieś 20km, po przejechaniu 7-8km po mieście zaczyna wskazówka powoli rosnąć i cokolwiek wskazywać, ale nie chce dobić do 90 jak zwykle. Moim zdaniem się wolno nagrzewa silnik.. Ogrzewanie w samochodzie ustawione w połowie zakresu ciepłego powietrza i na 2 biegu. Niestety jeżeli włączę 4 bieg(maksymalny) to temperatura na silniku zaczyna drastycznie spadać(położy się 60stopniach w ciągu 3minut(na postoju), jeżeli zmniejszę bieg na 2 to zacznie powoli rosnąć. Nie ma znaczenia czy postój czy w czasie jazdy, objaw ten sam. Gdzie szukać przyczyny?
#ford #mechanikasamochodowa
  • 12
@trampek: termostat najszybciej jeżeli już coś nie tak, albo po prostu pogoda taka, no ale jednak nie wydaje mi się aby było aż tak zimno, ja mam v50 2.0d i po parunastu km po mieście ma tą temperature roboczą jednak, tylko że ja rzadko osattnio jeżdze z rana, raczej w środku dnia
@trampek: Mi Focus w lato się grzeje do 90 tylko w korkach w mieście. Nie ma co się martwić, ten wskaźnik i tak z tego co słyszałem, ma duży zakres błędu :P A kartonu nie wsadzaj bo to januszerka, diesle już tam mają :) albo po prostu dziadkujesz, mi po przejechaniu ok. 4km kręcąc do ok 2.5k rpm bucha gorącem.
@trampek: Termostat do mojego to 70zl a wymiana nie mam pojęcia bo to brat za free robił, ale nie było dużo roboty. Poza szybką wymianą to odpowietrzenie i dolane płynu chłodniczego i teraz śmiga ładnie
@trampek:
@trzaichlac69 ma rację. Trzeba to dokładniej sprawdzić. Takie spadki przy jeździe w mróz to normalka jak jedziesz na wolniejszych obrotach po mieście, na przykład. Trzeba by wskoczyć na jakąś szybszą trasę i pociągnąć z 20 minut na większych obrotach