Wpis z mikrobloga

nie da sie inaczej zwiększyc pojemnosci niz przez rozwiercenie albo zmniejszenie sprężania przez podwyższenie glowicy


@Ghost2: Co za bzdury. Pojemność skokową możesz zwiększyć albo przez zwiększenie średnicy cylindrów (rozwiercenie), albo skoku tłoków (modyfikacja wału korbowego).

Podwyższając głowicę zmniejszysz jedynie stopień sprężania i stosuje się to w celu uturbienia wolnossących silników.
StaryWedrowiec - > nie da sie inaczej zwiększyc pojemnosci niz przez rozwiercenie alb...
  • Odpowiedz
@StaryWedrowiec: masz racje. Żeby zwiększyć pojemność trzeba by zwiększyć skok tłoka żeby zachować oryginalny stopień sprężania

1:50 koleś mówi o wykorbieniu że ma dolny i górny martwy punkt, a to tłok ma górny i dolny martwy punkt a nie wykorbienie.
  • Odpowiedz
  • 2
@Ghost2 tłok ma górny i dolny martwy pu kt dlatego że wykorbienie wału ma górny i dolny martwy punkt. Jedno jest od drugiego zależne.
  • Odpowiedz
  • 1
@Ghost2 skoro w pewnym momencie obrotu wału szczyt wykorbienia jest najbliżej głowicy w osi cylindra, to myślę że śmiało można nazwać to górnym punktem wykorbienia.
  • Odpowiedz
@Kacpoo: nie można, martwy punkt to moment w którym w cudzysłowiu dany element "zatrzymuje sie" by zmienić "kierunek" ruchu

górnym punktem wykorbienia.


nie wiem skad wziąles nagle tą nazwe, mówiliśmy o martwym punkcie jak to ten koleś filmiku powiedział
  • Odpowiedz