Wpis z mikrobloga

Czy ładowanie samochodu w przestrzeni otwartej to dobry, czy powalony pomysł? Sprawa wygląda tak, mam miejsce parkingowe tuż przy wejściu do mojej kamienicy na tylko 3 mieszkania, więc bardzo mała, zderzakiem przylegam w takiej sytuacji do ściany mojej piwnicy, gdzie chciałbym podciągnąć od licznika prąd trójfazowy. Ze ściany wychodziłaby tylko wtyczka i trochę kabla, a reszta ustrojstwa byłaby w piwnicy. Generalnie chodzi o Piłę, w Wielkopolsce, sympatyczne miasto z niską przestępczością, raczej niewiele wybryków chuligańskich itd.

#samochody #motoryzacja #samochodyelektryczne #elektryka #pila
pogop - Czy ładowanie samochodu w przestrzeni otwartej to dobry, czy powalony pomysł?...

źródło: comment_1605864051dOkaZt75i3QVHnlMynpaZ4.jpg

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
Czy ładowanie samochodu w przestrzeni otwartej to dobry, czy powalony pomysł?


@pogop: Jeśli nie ma szansy na to że ktoś potknie się o przewód to na luzach, chociaż nie wiem co na to administracja budynku.
  • Odpowiedz
@pogop: Widzę, że ktoś się nabrał na elektryczne gówno( ͡° ͜ʖ ͡°)

Czyli wydałeś 1.5 raza tyle kasy na samochód. Teraz wydasz z 5 tysięcy na montaż gniazdka,a potem będziesz płacił za prad tyle co normalna spalinówka xD
  • Odpowiedz
@Crow7422: Administracja będzie mu pewnie rzucać kłody pod nogi, a elektryk powie, że trzeba wymienić całą instalację w budynku na koszt wnioskującego i jeszcze wybudować specjalne stacje ładujące, bo luźny kabel to niebezpieczeństwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Widzę, że ktoś się nabrał na elektryczne gówno( ͡° ͜ʖ ͡°)


@cwlmod: jeszcze nie kupiłem, zastanawiam się nad wersją plug in i jest to jak najbardziej sensowny wybór.

wymienić całą instalację w budynku na koszt wnioskującego i jeszcze wybudować specjalne stacje ładujące, bo luźny kabel to niebezpieczeństwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@cwlmod: instalacja rok temu wymieniona na taką, która na
  • Odpowiedz
jeszcze nie kupiłem, zastanawiam się nad wersją plug in i jest to jak najbardziej sensowny wybór.


@pogop: Nie nie jest ( ͡° ͜ʖ ͡°) Auto droższe i spala tyle co zwykła hybryda. Ostatnio mnie ludzie oświecili, że pluginy wcale nie są takie cudowne.

Wpisują sobie, i tak z dupy, spalanie na poziomie 1.5L dla bmw 5 tylko nikt nie liczy ile kosztuje energia elektryczna.
  • Odpowiedz
@cwlmod: Spalać, to owszem spala tyle co zwykła hybryda, ale mi chodzi o jeżdżeniu bez spalania. Poza tym, jak na razie chcę przygotować rozwiązanie, a dopiero potem kupić samochód z rynku wtórnego, gdy wozidła pokroju Kia Niro będą kosztować około 50 k zł.
  • Odpowiedz
@WatchYourBack: @Xaveri: @Jason_Stafford: @Crow7422: W założeniu właśnie wallbox w piwnicy, do tego luźna dziura w ścianie i zwijacz kabla, nawet grawitacyjny XD Wallbox najlepiej jakiś inteligentny z opcjami sterowania. Szafka na ścianie to też w sumie spoko pomysł, ale nie wiem, czy by mi się chciało to ciągle otwierać i zamykać. Przy zasięgach współczesnych pluginów, to by oznaczało codzienne ładowanie, więc sporo się #!$%@?.
  • Odpowiedz
@pogop: A mi chodzi o koszty utrzymania. Ta jazda bez spalanie to tylko i wyłącznie ciche poruszanie sie, a nie oszczędność.

Bmw 530e normalnie spała kolo 10 litrow a na prądzie kosztuje cie to 6,6 litra. Czyli tyle co w trybie hybrydowym
  • Odpowiedz
@saper13: Cena za kWh z faktury - 59 groszy/kWh. Zużycie oparłem na tym co opisali komentatorzy w postach dot. bmw, że im faktyczny zasięg normalnej jazdy nie przekracza 32km na 100% bateriach.
  • Odpowiedz