Wpis z mikrobloga

Jedna z opinii zamieszczona w katalogu posiadaczy Citroena w Polsce: (cały artykuł tutaj)

Jeżdżąc już prawie 9 lat samochodem marki Citroen, poczuwam się do miłego obowiązku wyrazić Wielmożnym Panom swoje całkowite uznanie dla reprezentowanych przez Nich samochodów.

Samochodem marki Citroen, kupionym w roku 1921, zrobiłem po bardzo różnorodnej dobroci drogach przeszło 400.000 kilometrów i dosłownie ani razu nie miałem okazji zanotowania najmniejszego defektu w motorze czy też w podwoziu, natomiast zauważyłem doskonałą równomierność w pracy motoru w zupełności niezależną od pory roku, jakości paliwa i smarów oraz zawsze jednakową elastyczność i szybkość samochodu, niezależnie od stanu drogi, błota i temperatury.

Zużycie benzyny w pierwszych 4 latach wynosiło 4-6 litrów na 100 kilometrów, w ostatnim zaś czasie 9-10 litrów. Zużycie opon było minimalne, jeden komplet opon na ca 50.000 kilometrów. Instalacja elektryczna funkcjonowała bez zarzutu a dynamówka jak również magneto pracowały do ostatniej chwili niezawodnie. Zużycie smarów było niezawodne.

W lipcu 1930 roku nabyłem samochód 6-cylindrowy 45 KM u Wielmożnych Panów i jak dotąd miałem możność się przekonać, że należy od do znacznie wyższej kategorii współczesnych samochodów, niż się to dotychczas uważało. Jego siła, fenomenalne resorowanie, jego cichy bieg i komfort, zalety drogowe: jak trzymanie skrętów, reakcja hamulców hydraulicznych, dopuszczająca dowolną szybkość w mieście, niezależnie od ruchu, stanu ulic i pogody, łatwość prowadzenia tej maszyny – oto zalety tego pierwszorzędnego samochodu marki Citroen.

więcej ciekawostek z historii motoryzacji tu.

#citroen #samochody #oldtimery #historia #motoryzacja
źródło: comment_1605350383tYxk9eimByRQSjbY1z0PA5.jpg