Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#bmw #e60
Jakieś opinie posiadaczy tego modelu, jak z tą słynną awaryjnością? Głównie chodzi o m54 i m57, reszta to domyślam się, że jest proszeniem się o kłopoty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jeździłem kilka lat takowym i mam pozytywne wrażenia. Faktem jest to , że u mnie cykl miejski głównie. Jeździłem w erze lansu, palenia gumy i swobodnych, nudnych dojazdów do pracy - w obu wariantach spełnia zadanie.

Dużo pali, serwis drogi, więc trzeba dbać. Jak cie stać - kupuj ale licz się z tym że ciężko znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, bo to nowe e36
  • Odpowiedz
@Reynald: m57 twarde, ale większość jest po prostu z------a przebiegami, m54 trochę mniej, ale nadal twarde i lubią w--------ć olej przez pierścienie, ale jak wrzucisz pierścienie chyba z m52 to problem rozwiązany. Do tego dochodzą typowe usterki dla e60 czyli problemy z instalacją elektryczną i jakieś wynalazki typu aktywne stabilizatory dynamic drive czy podciśnieniowe poduszki silnika
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@krissojka: a co jest drogie nie licząc części silnikowych?
@Foyth: lepiej żeby ciekło, ale nie jeździło na lawecie raz w tygodniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@CzeXD: no właśnie o m54 się nie boję, zastanawiają mnie te usterki elektryki, co tam się psuć lubi dokładnie
  • Odpowiedz
@Reynald: według mnie to spora ilośc usterek w elektronice bierze się stąd, że ludzie wsadzają tam zwykłe akumulatory zamiast AGM, a E60 ma sporo elektroniki, co za tym idzie spore pobory prądu (szczególnie przy rozruchu) mogą powodować spadki napięcia i zabijać czujniki. Z resztą czujniki BMW to jest oddzielna historia bo możesz zamontować czujnik prosto z pudełka ASO i będzie s---------y, a jakiś chinol zamiennik chodzi bez problemu. ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Reynald: Większość problemów z elektronika to tzw klemą ibs która poprawili w polifcie. Ja miałem już ja wymieniona na polifowa i żadnych problemów nie miałem. Ogólny średni roczny koszt utrzymania auta w dobrym stanie to 5-6k. Miałem m57 wiec wymieniałem standardowe rzeczy dla tego modelu: koło pąsowe, odma, jakies elementy chłodzenia itd. Do tego amortyzatory, klocki+tarcze, sprężyny. Ogólnie model jest zacny i mogę polecić.
  • Odpowiedz
@Reynald: M57 to najlepszy możliwy diesel, koniec historii. Ale ma swoje lata i wymaga już uwagi serwisowej. Wszystko zależy od stanu i stopnia zajechania.
Koszty po latach mocno spadły i już nie powodują zawału przy byle usterce, ale nadal jest to więcej, niż w 20-letnim Oplu. Jazda też jest lepsza.
  • Odpowiedz
@Reynald: jako użytkownik M57 mogę powiedzieć że jak silnik działa dobrze to jest fajnie, ale jak osprzęt zacznie się sypać z racji przebiegu i wyeksploatowania to drenuje portfel o czym się ostatnimi czasy przekonuje. A to czujniczek, a to egr a to jakiś wężyk, a to koło pasowe a to jeszcze coś i się zbiera ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CzeXD: @Piratez: @jamtojest: akumulator i klema to żaden problem, myślałem że będzie gorzej.

Jako, że całe życie jeździłem benzynami to po waszych opiniach zaczynam interesować się bardziej dieslem. Jakie mogą być najdroższe usterki w m57, regeneracja pompy wtryskowej, wtryski, turbo, czy coś jeszcze?
  • Odpowiedz
@Reynald: Pompę robiłem za 1500 zł z robotą na gotowo. Wtryski regeneracja 150 - 200 zł od sztuki, ale raczej nie robisz wszystkich na raz, ja zrobiłem dwa na 100 tys. km przejechanych. Cena turbo bardzo spadła, kiedyś koło 2 tys., dziś regeneracja ok. 700 zł plus robota, zamknie się w tysiącu. To są raczej te najdroższe rzeczy, reszta po parę stówek.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jamtojest: Nie jest tak źle, kwoty znośne, aby tylko się nie kumulowało. Będę się rozglądał za 3.0d. tylko jeszcze pytanie w jakich rocznikach był m57?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jamtojest: ile za regenerację wtryskow? Chyba 800/sztuka.
@Reynald: wtryski, turbo, koło pasowe. M57 był w przedlifcie. Ogólnie silnik na prawdę bardzo wdzięczny, mało pali i zapierdziela po mapie. Kwestia żeby nie kupić zajazda i lać dobry olej bo sam piec jest bardzo dobry, tylko trzeba dbać i nie wkładać tanich zamienników bo nie lubi dziadowania. Ja szczerze polecam, w przyszłym roku przesiadam się na E91 z E46 ale
  • Odpowiedz
@eNse: Sam wyjmowałem i woziłem do warsztatu parę lat temu, płaciłem chyba 200 za sztukę, ale można było taniej w mniej pewnych miejscach. Teraz patrzę, że na allegro są za 600 za sztukę i oddają 100 zł kaucji po zwrocie swojego wtrysku, czyli wychodzi 500 zł. Może podrożało. Ale nie 800.
  • Odpowiedz
@Reynald: według mnie to spora ilośc usterek w elektronice bierze się stąd, że ludzie wsadzają tam zwykłe akumulatory zamiast AGM, a E60 ma sporo elektroniki, co za tym idzie spore pobory prądu (szczególnie przy rozruchu) mogą powodować spadki napięcia i zabijać czujniki. Z resztą czujniki BMW to jest oddzielna historia bo możesz zamontować czujnik prosto z pudełka ASO i będzie s---------y, a jakiś chinol zamiennik chodzi bez problemu. ¯_(ツ)_/¯


@CzeXD: >

@Reynald: Większość problemów z elektronika to tzw klemą ibs która poprawili w polifcie. Ja miałem już ja wymieniona na polifowa i żadnych problemów nie miałem. Ogólny średni roczny koszt utrzymania auta w dobrym stanie to 5-6k. Miałem m57 wiec wymieniałem standardowe rzeczy dla tego modelu: koło pąsowe, odma, jakies elementy chłodzenia itd. Do tego amortyzatory, klocki+tarcze, sprężyny. Ogólnie model
  • Odpowiedz
@KeepCalm: @jamtojest: @eNse: @CzeXD: @krissojka: @Piratez: Sorry, że wołam po takim czasie, ale obejrzałem już kilka egzemplarzy i dalej jestem bez auta bo większość to szrot. Skłaniam się ku m57 bo z tym silnikiem jest jakieś 80% e60. Tylko pytanie jeszcze do Was ile to realnie pali, jest szansa zejść poniżej 10 w mieście przy dynamiczniejszej jeździe? Robię dużo km
  • Odpowiedz
@Reynald:
Żadna istotnia różnica w spalaniu, bo to ten sam silnik właściwie w preLCI. W sensie no niby pojemność i moc jest inna, ale to w zasadzie to samo.

Mając EGR i DPF nie ma szans w mieście poniżej 10 litrów IMO, może po wywaleniu ekologii byłoby coś niżej. Zależy jeszcze jakie miasto, bo na grupach "spalanie w mieście" podawane jest czasami w jakimś 5000-nym miasteczku w którym nie ma żadnych świateł, a ktoś inny pisze o Krakowie czy innym mieście, gdzie średnia prędkość to 25 km/h.

LCI i chyba już pre-LCI ta wersja 530d 231hp mają piezoelektryczne wtryski jeśli dobrze pamiętam, więc jest szansa żę coś tam mniej będą paliły
  • Odpowiedz
@Reynald: znajomy ma przedlifta z M57N to pali mu w mieszanym trybie jazdy ale raczej bez dziadkowania za kółkiem 9l/100
Ogólnie najbardziej pancerne są albo 218 koni 3.0 albo 272 bi-turbo. Późniejsze są już na aluminiowym bloku i nie są już tak idiotoodporne, choć dalej świetne.
  • Odpowiedz