Wpis z mikrobloga

Mireczki powiedzcie mi, czy tylko ja uważam, że takie zachowanie firmy X-KOM jest karygodne, czy to może norma i ze mną jest coś nie tak? Przy okazji może ostrzegę kogoś przed popełnieniem preorderu w tej firmie.

1,5 miesiąca temu kupiłem RTXa 3090 w X-KOM, dokładnie to w pierwszych chwilach po premierze. Jak widzicie na screenie NIE BYŁO WTEDY MOWY O TYM, ŻE JEST TO PREORDER. Co więcej była zupełnie inna informacja, czyli taka, że kartę dostanę na następny dzień. O tym, że jest to preorder X-KOM dodał informację później (jakieś 10-15 minut po premierze).

Jak możecie zapewne zgadnąć karty na następny dzień nie dostałem :). No ale tego się w sumie spodziewałem i nie robiłbym z tego powodu gównoburzy. Co więcej chwilę po zakupie zadzwoniłem do firmy X-KOM, gdzie konsultantka (całkiem miła) poinformowała mnie, że moje zamówienie jest 6 w kolejce i powinienem kartę otrzymać zaraz po pierwszej dostawie, czyli +- po tygodniu. Oczywiście karty nie dostałem.

Od tego czasu firma X-KOM zachowuje się jak typowy JANUSZEX. Zamówienia do dzisiaj nie ma, a na każdą moje zapytanie jest ta sama odpowiedź, czyli globalny problem i brak jakichkolwiek konkretów dotyczących terminu realizacji zamówienia. Nadmienię tylko, że pobrali PEŁNĄ KWOTĘ za tą kartę 1,5 miesiąca temu i na któryś z kolei mail łaskawie odpowiedzieli, że mogą ją zwrócić ale wtedy tracę miejsce w kolejce - czyli w mówiąc wprost udzieliłem im nieoprocentowanej pożyczki :).

Dodam tylko, że mniej więcej tydzień po premierze pojawił się pierwszy komentarz dotyczący tej karty na stronie X-KOM (zweryfikowany zakup), także dostawa tych kart najwyraźniej przyszła. Kiedy próbowałem poruszyć ten temat w wiadomościach z suportem otrzymywałem bzdurne odpowiedzi w stylu, że "nie da się sprawdzić miejsca w kolejce" itp. :). Generalnie cyrk.

Od razu nadmienię, że nie dało się zamówić tej karty w momencie premiery bez płatności z góry (to tak odpowiadając na pytania dlaczego tego nie zrobiłem) - dopiero później pojawiła się opcja odbioru w salonie z płatnością przy odbiorze.

Wiem, że urzekła Was moja historia i wiem, że pojawi się sporo komentarzy o tym, że jestem walnięty wydając tyle na kartę grafiki itp. :) ale jako, że ostatnio mamy czas wiecznych preorderów, to być może część z Was się zastanawiała, czy nie warto takiego preorderu (na nowego RTX'a, Radeona czy Ryzena itp.) złożyć w firmie X-KOM. Moim zdanie nie warto. System kolejkowy jest niejawny więc sklep a dokładniej jego pracownicy mogą robić co im się rzewnie podoba, a towaru możecie w ogóle nie dostać - oczywiście nie twierdzę że tak robią, oraz że karty, które pojawiają się na OLX czy ALLEGRO z dokumentami sprzedaży z X-KOM są wynikiem tego typu działań ( ͡° ͜ʖ ͡°) .

To już nawet w znienawidzonym przez wielu Morele jest jawny system kolejkowy (są gwiazdki "bo rodo", ale generalnie wszystko widać jak na dłoni).

#januszebiznesu #zakupy #xkom #afera #przegryw
Pobierz
źródło: comment_1605009671ehDLp3YIetBUBUik3fQlQy.jpg
  • 9
@Szmalu: hehe to i tak masz farta bo mi zazwyczaja daja 1 lub 2 minuty na zastanowienie sie a i tak tego nie dostaniesz na nastepny dzien, o dostepnosci tych kart to juz lepiej nie wspominac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Szmalu: Ja na swoją 3080 musiałem czekać miesiąc, support mnie zupełnie zlewał nawet nie mogli powiedzieć który w kolejce jestem. Nie polecam kupowania tam czegokolwiek jeśli zalezy Ci na terminie realizacji.