Wpis z mikrobloga

via Rowerowy Równik Skrypt
  • 19
676 828 + 43 = 676 871

Jak nie na hałdę to do lasu, jakoś tak mnie ciągnie gravelem teraz w te miejsca, co jest średnim pomysłem jeśli chodzi o warunki - liście przykrywają wszystko i nie wiadomo po czym się jedzie - czy to jakieś błoto czy gałęzie. Panaracer Gravelking nie radzą sobie tak jakbym tego oczekiwał i zaświtała mi myśl, a może zmienić opony, na "na teraz" aż do wiosny... i tak szukałem czegoś co zwiększy możliwości terenowe, z solidnymi bocznymi klockami i znalazłem Maxxis Ravager, 700x40 - ktoś może jeździ na nich i ma już wyrobioną opinie?
Jeszcze mnie martwi czy się zmieści w tylnym trójkącie, bo Fuji w Jarim dużo miejsca nie dało....

@kebab_z_ostrym - nie mogłem dodać wpisy z tym zdjęciem, po kliknięciu Dodaj nic się nie działo :(

#rowerowyrownik #rower #gravel #maxxis #fuji

Wpis dodany za pomocą tego skryptu
Deba - 676 828 + 43 = 676 871

Jak nie na hałdę to do lasu, jakoś tak mnie ciągnie ...

źródło: comment_1604958959Xp0XQbDxiiIrZFZUmqIRgl.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
@Mr_Trabalski: Ostatnio właśnie wygrzmociłem się na takim ukrytym "maśle". Do domu wróciłem jako pół człowiek - pół błoto, wpadłem na taki sam pomysł jak Ty i zamówiłem sobie nowe oponki :)

Myślę jednak że te Maxxis Ravager to niebardzo na błoto .

Kupiłem na promo Continental Cross King CX 35c - stosunkowo lekkie , zrobione z bardzo fajnej mieszanki "Pure Grip" ( bardzo plastyczna guma ) - przed wynalezieniem "black chilli"
ijones - @Mr_Trabalski: Ostatnio właśnie wygrzmociłem się na takim ukrytym "maśle". D...

źródło: comment_160497832198PFOVinIO9iWOd6ZMcqom.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Poza tym plecione dość gęsto - 180 TPI


@ijones: a jak z wytrzymałością na przebicia itd?
Ostatnio widze sporo opon bardzo gęsto plecionych choć zgodnie z jakimiś (być może starymi juz) zasadami 60 to optymalny kompromis odporność/elastyczność. 120 to w zasadzie były stricte sportowe gumy ze wszystkimi tego przypadłościami.
  • Odpowiedz
@bibsz:

Moje rozumienie ( jako nie-inżyniera ) jest takie że gęstość splotu nie ma wiele wspólnego z wytrzymałością na przebicie.

Generalnie to jest tak że gęściej plecione opony są bardziej elastyczne/giętkie - chodzi o to że skorupa opony , głównie ścianki tracą mniej energii odkształcając się podczas jazdy ( szybciej jadą ) , lepiej trzymaja sie drogi przez to że dokładniej dopasowują się do nawierzchni, a jako bonus tłumią więcej drgań
  • Odpowiedz
producent opon twierdzi co innego :D


@bibsz: Haha, klarownie napisane, dzieki za linka ! Myśle że bardzo sensownie uzasadnione i dowiedziałem sie nowych rzeczy o warstwowaniu tych splotów :)

ale tak na marginesie - nie lubie schwalbe - na moich ostatnich dwóch rowerach były zamontowane fabrycznie i zaczynam podejrzewać dlaczego je sprzedają z tak ogromnymi rabatami ostatnio :)

Chociaż mój kolega jeździ na schwalbe x one all round i jest bardzo
  • Odpowiedz
@Deba: Już się chciałem zacząć mądrzyć, ale doczytałem jeszcze raz, że to Maxxis Ravanger, a ja mam Rambler 45C... Bieżnik i nazwa jakaś zbyt podobna ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jestem zadowolony z nich, jakiś super błotnych testów to nie miałem, ale drobne uślizgi były, więc stricte na błoto pewnie nie są. Z podobnych to najprzyjemniej jeździło mi się na WTB Nano, ale u mnie dyskwalifikuje je kiepska
  • Odpowiedz
@Mr_Trabalski: różnica jest między Ravagerami a Gravelkingami SK, bardziej agresywny boczny bieżnik.

WTB Nano - za droga
WTB Resolute - są jedynie 42, za szerokie.
Vittoria Terreno Mix - ciekawe, aczkolwiek widzę, ze ta nowa mieszanka się szybciej zużywa

Continental Cross King CX 35c - ciekawe i cena atrakcyjna.
Ravanger faktycznie, będzie łapał błoto...
  • Odpowiedz
@Masterczulki Fabrycznie miałem je u siebie. Nie dość ze ciezkie (600g) to wlasnie w terenie słabizna. Najlepsze typowo gravelowe opony jakie mialem to WTB Resolute. Tylko szkoda ich jeśli nw większości smigasz po "twardym" bo kostki szybko znikają.
  • Odpowiedz