Aktywne Wpisy
stanley___ +76
biedakwsiowy +11
#kiciochpyta jak to możliwe że mając ponadprzeciętne iq stwierdzone psychiatrycznie przy okazji diagnozy autyzmu mam problem z podstawową matematyką w liceum? testy iq matematyczne idą mi całkiem dobrze, wychodzą mi naprawdę spoko wyniki a na matmie zaćmienie umysłu. Myślałem żeby pójść sobie kiedyś na #politechnika no ale nie pójdę skoro nie kumam matmy. Jak myślicie, jak to możliwe że mając iq wyższe od przeciętnej mam problem z całkowicie przeciętną matematyką w 3
Jak nie na hałdę to do lasu, jakoś tak mnie ciągnie gravelem teraz w te miejsca, co jest średnim pomysłem jeśli chodzi o warunki - liście przykrywają wszystko i nie wiadomo po czym się jedzie - czy to jakieś błoto czy gałęzie. Panaracer Gravelking nie radzą sobie tak jakbym tego oczekiwał i zaświtała mi myśl, a może zmienić opony, na "na teraz" aż do wiosny... i tak szukałem czegoś co zwiększy możliwości terenowe, z solidnymi bocznymi klockami i znalazłem Maxxis Ravager, 700x40 - ktoś może jeździ na nich i ma już wyrobioną opinie?
Jeszcze mnie martwi czy się zmieści w tylnym trójkącie, bo Fuji w Jarim dużo miejsca nie dało....
@kebab_z_ostrym - nie mogłem dodać wpisy z tym zdjęciem, po kliknięciu Dodaj nic się nie działo :(
#rowerowyrownik #rower #gravel #maxxis #fuji
Wpis dodany za pomocą tego skryptu
Myślę jednak że te Maxxis Ravager to niebardzo na błoto .
Kupiłem na promo Continental Cross King CX 35c - stosunkowo lekkie , zrobione z bardzo fajnej mieszanki "Pure Grip" ( bardzo plastyczna guma ) - przed wynalezieniem "black chilli"
@ijones: a jak z wytrzymałością na przebicia itd?
Ostatnio widze sporo opon bardzo gęsto plecionych choć zgodnie z jakimiś (być może starymi juz) zasadami 60 to optymalny kompromis odporność/elastyczność. 120 to w zasadzie były stricte sportowe gumy ze wszystkimi tego przypadłościami.
Moje rozumienie ( jako nie-inżyniera ) jest takie że gęstość splotu nie ma wiele wspólnego z wytrzymałością na przebicie.
Generalnie to jest tak że gęściej plecione opony są bardziej elastyczne/giętkie - chodzi o to że skorupa opony , głównie ścianki tracą mniej energii odkształcając się podczas jazdy ( szybciej jadą ) , lepiej trzymaja sie drogi przez to że dokładniej dopasowują się do nawierzchni, a jako bonus tłumią więcej drgań
https://www.schwalbe.com/en/reifenaufbau - zakładka What does EPI mean in relation to the carcass?
producent opon twierdzi co innego :D
No ale może też tak być ze po prostu taka maja technologię i to uzasadniają ;)
to inaczej sie zapytam- ile na tym kilometrów zrobiłeś? Rozumiem ze nie tylko teren?
@bibsz: Haha, klarownie napisane, dzieki za linka ! Myśle że bardzo sensownie uzasadnione i dowiedziałem sie nowych rzeczy o warstwowaniu tych splotów :)
ale tak na marginesie - nie lubie schwalbe - na moich ostatnich dwóch rowerach były zamontowane fabrycznie i zaczynam podejrzewać dlaczego je sprzedają z tak ogromnymi rabatami ostatnio :)
Chociaż mój kolega jeździ na schwalbe x one all round i jest bardzo
Jestem zadowolony z nich, jakiś super błotnych testów to nie miałem, ale drobne uślizgi były, więc stricte na błoto pewnie nie są. Z podobnych to najprzyjemniej jeździło mi się na WTB Nano, ale u mnie dyskwalifikuje je kiepska
Trzy razy blisko gleba... Jak coś wybierzesz i założysz to daj znać, bo mamy podobne tereny ;)
WTB Nano - za droga
WTB Resolute - są jedynie 42, za szerokie.
Vittoria Terreno Mix - ciekawe, aczkolwiek widzę, ze ta nowa mieszanka się szybciej zużywa
Continental Cross King CX 35c - ciekawe i cena atrakcyjna.
Ravanger faktycznie, będzie łapał błoto...