Wpis z mikrobloga

#dwarffortress #dfsteam (tag do obserwowania wieści z edycji Steam)

----

Dzisiaj dostarczam kolejne nowinki ze świata DFSteam. Dzisiaj o szkle, kamieniach, mostach i/lub krwi!

----

Dzisiejszy pogląd jest na przykładowym forcie.
Widzimy kamienny most, składzik na kamienie wraz z taczkami, wejście do samego fortu z kamiennymi drzwiami oraz wóz, którym przybyły dorfiki z przybytkiem. Można zobaczyć inne ubrania i cechy poszczególnych krasnoludów - inne niż w poprzednich newsach. Widać inny kolor skóry, inny styl brody i włosów czy kolory i styl ubrań. Jest duża różnorodność, ale na pewno nie będzie to odwzorowanie 1 do 1 - DF jest zbyt skomplikowany aby w tych paru pikselkach móc zmieścić mnogość kombinacji wariantów.

Co do samego mostu - można zauważyć coś na styl poręczy. Nie jest to przeszkoda blokująca ruch, a raczej podpowiedź wizualna, mówiąca w która stronę składa się most; w tym wypadku na północ.
Mosty mogą być również cofane (zamiast unoszone), co rozróżniane będzie przez brak w/w "poręczy".

--- 1 ---

----

Dźwignia u góry po lewej podłączona jest do mostu (tutaj czerwona, most opuszczony - na kolejnym screenie jest zielona, most podniesiony. Przełączona, podniosłą most, tym samym blokując wejście. Na drodze do niej są podpory - zostały wstawione wyłącznie na pokaz. Tarn piszę o ich właściwie żadnej aktualnej funkcjonalności - sam jednak nigdy ich nie potrzebowałem, więc nie zagłębiałem się w ich funkcjonalność.
Tutaj cytat Tarna:

These used to prevent cave-ins, and still do when you otherwise disconnect the fort in 3D by digging totally around them, but mostly they are decorations now.


Po prawej mamy ustawione kilka stołów pod jadalnię. Póki co jeszcze kombinują z wariacjami. Będzie można mieć wybór czy chcemy mieć miszmasz typów nóg do stołu czy jednorodne nogi - taki jest przynajmniej plan.
Blaty jednak są zależne od jakości wykonania stołu. Jest 6 poziomów jakości, plus artefakty.

--- 2 ---

----

U góry mamy wypalarnię węgla drzewnego i piec hutniczy dla szkła.
Na dole widzimy jak Tarn wykopał kilka ramp, żeby dostać się do piasku (pierwszy raz chyba pokazana grafika piasku)

To pozwoliło nam stworzyć szklane meble. Można je zobaczyć poniżej poprzednich stołów (na środku ekranu). Dla porównania jest też stół drewniany.

Dość szalonym szczegółem są... krople na drewnianym stole!
Stół został stworzony przez stolarza, który miał warsztat na zewnątrz i akurat padało. Same krople niedługo wyschną i znikną z grafiki.

Sam przemysł ługu i potażu nie jest jeszcze skończony przez Tarna (wrócę do tego za chwilę, na samym dole postu), więc stoły są zrobione z zielonego szkła zamiast przezroczystego. Obydwa materiały na ten moment nie są rozróżnione w grafikach.

--- 3 ---

----

Jeden ze stołów został udekorowany fyllitem (opaski) i kaboszonami z węgla brunatnego (ogólne przyozdobienie) [nie oceniam doboru drugiego materiału, heh].
Dekoracje tego typu pokazują się na głównych typach mebli, razem z jakością, materiałem oraz wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami typu: plamy krwi, wymioty, woda czy błoto.

--- 4 ---

----

W podsumowaniu Tarn dodał jeszcze, że z powodów testów, podczas pierwszej wiosny dorfików, 17 goblinów napadło na fortecę wybijając do reszty osadników. Ekipa narysowała i zaimplementowała wiele grafik dla martwych ciał przez ostatnie kilka tygodni. Niestety, wśród nich zabrakło trucheł krasnoludów.

Co prowadzi mnie do dwóch, smutnych przemyśleń.
Po pierwsze, jeśli nie ma jeszcze grafik dla najważniejszej rasy, to daleka droga jeszcze przed Tarnem i ekipą Kitfox jak się zdaje.
Po drugie, wracając do ługu i potażu, Tarn wspomina, że nie nie skończył "glass industy pipeline". To może oznaczać dwie rzeczy - albo edycja Steam wymaga ponownego przepracowania systemów produkcyjnych w grze i/lub Tarn je przerabia przy okazji edycji Steam; albo mówi tu tylko o grafikach dotyczących tej gałęzi gospodarki. ALE Tarn nie zajmuje się stroną graficzną, a typowo programistyczną częścią edycji Steam (i oczywiście zwykłego DFa), nawet jeśli to tylko implementacja grafik w grze. A w newsletterze (pod którym się podpisuje) wyraźnie zaznaczył, że to ON nie skończył tego procesu.

Ciężko jednak stwierdzić na jakim etapie jest DFSteam - data premiery nieprzypadkowo jest "time is subjective"

----

W dzisiejszym newsletterze to wszystko - do zobaczenia w następnym;)

-
Bydle - #dwarffortress #dfsteam (tag do obserwowania wieści z edycji Steam)

----
...

źródło: comment_160460249789zyMAK0FqtRx0h7uqDAjU.jpg

Pobierz
  • 1