Aktywne Wpisy
![szyderczy_szczur](https://wykop.pl/cdn/c0834752/ac5172c474ab11cb0160bad73194e018eadee86e8349ae9c127dedbb415f437b,q60.png)
josb515 +49
#ciekawostki Cześć. Jestem Koreańczykiem bardzo zainteresowanym Polską. Studiując o Polsce trafiłem na tę stronę. Myślę, że tym, co reprezentuje kraj, jest historia, język i muzyka, ale ja studiuję język i dla historii czytam książkę „Historia Polski” napisaną przez Japończyka. Kiedy jednak szukałam muzyki do słuchania, YouTube polecił mi muzykę Natalii Nykiel... ale to chyba nie mój styl. Trochę ciszej, polska śpiewaczka narodowa! Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł polecić muzykę takiego piosenkarza
jaka szosę kupić? Budżet 5-10k
Obecnie jeżdżę na zwykłym rowerze ale połknąłem bakcyla przez co chce mieć rower na którym będę szybko trenował. Zastanawiam się między:
-- ramą aluminiową i karbonową. Serio ten karbon będzie lepiej tłumił drgania czy to tylko pic na wodę? Nie wystarczy sam widelec? Nie zależy mi mega na wadze bo sam swoje ważę.
-- 105 czy ultegra?
-- endurance czy racer? Czy pozycja na endurance jest taka jak na MTB? Właśnie oglądam filmiki i mam wątpliwości czy w ogóle patrzeć w tą stronę. Kiedy kupić szosę i gdzie? Teraz jak jest po sezonie czy czekać na nowe modele?
materiał ramy w sumie bez znaczenia, patrz na wagę. teoretycznie karbon pownien być sztywniejszy, ale często tani karbon jest gówniany.
jak mechaniczny napęd (a w tym budżecie tylko mechanika), to 105 spokojnie starczy.
racer, wiadomo.
jak chcesz efektywnie trenować, to 1,5k z budżetu idzie na pomiar mocy. najlepsza rzecz, którą można kupić do roweru
Alu + karbon wideł w zupełności wystarcza. Tani karbon jest cięższy i niekoniecznie sztywniejszy niż alu :).
105 w zupełności wystarczy, do wszystkiego.
Endurenace.
Na "pierwszą" szosę to polecałbym coś gdzie wejdzie Ci szersza opona. Np jakiegoś Gravela z zapędem na szosę.
Serio. Kup na początek coś za 3-4k, poźniej będzisz wiedział czy iść w gravela czy race szosa.
@uysy: właśnie czemu endurance jak chce robić czasy i zapierniczac?
2. Jako laik nie wychwycisz różnicy, bo to głównie waga plus jakaś mikro lepsza precyzja.
3. Endurance bardziej przyjazna geometrią, poza tym w przeciwieństwie do typowo wyścigowej, pozwala na montaż szerszego ogumienia, co wpłynie też na komfort jazdy.
4. Pozycja szosowa jest mniej
Zerknij na ofertę Gianta, np tcr advanced - chyba @Adwokat_Boga diluje, to się skumajcie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@md5sum: gówno xD jedziesz szybciej jak utrzymujesz stale równą moc, a nie jak masz fluktuację na poziomie 50%, bo za mocno przekęciłeś po czym serca i noga nie nadążają.
też myślałem, że jazda z tętnem jest efektywna. teraz wiem, że nie jest.
@melo7: w praktyce to "wjechały" wygląda tak, że rzucili po kilka sztuk na sklep żeby było co pooglądać, ale nie na tyle żeby to chcieli sprzedać w ludzkich pieniądzach. Zrobiłem kilka okrążeń po sklepach i nikt mi nic nie chciał sprzedać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Będę kombinować z uchwytem k-edge combo, żeby jednym mocowaniem załatwić i wahoo i oświetlenie. A następny rower to już będzie miał totalnie wewnętrzne prowadzenie linek :D
(Bibsy+góra+potówka+skarpetki)x2 + wiatrówka+rekawki+ewentualnie wiatrówka. To w odzieżowym.Obok dobierzesz kask, okulary, buty, rękawice. Wariant jesienno zimowy na razie pomijam.
Grrr, dobrze, że mam to już z głowy ( ಠ_ಠ)