Wpis z mikrobloga

Jak mogę w starym Vagu (Alhambra 2001r 2.0b+G) sprawdzić czujnik położenia wału? Taty auto, skarży się że dość często się zdarza że jak stanie pod sklepem (czyli już rozgrzanym autem, na zimnym nie dzieje się nic) to może kręcić i kręcić rozrusznikiem i nie zaskoczy lub zaskoczy po dłuższej chwili, a wystarczy tylko delikatnie ruszyć na pych i odpala bez problemu. Zaprzyjaźniony mechanik nakierował mnie na ten czujnik i mówi żebym sprawdził błędy + rzucić okiem jakie obroty pokazuje przy odpalaniu. Błąd od czujnika faktycznie był, skasowałem żeby sprawdzić czy znowu wyjdzie ale sytuacja od tygodnia powtórzyła się raz i błędu nie pokazał. Nie bardzo wiem jak mogę sprawdzić obroty przy odpalaniu bo mój komputer jak i każdy inny którego używałem rozłącza się przy rozruchu samochodu i po chwili sam łączy. Coś robię źle albo coś przeoczyłem? Sprawdzane u mnie "Delphi'm", myślę jeszcze od kolegi pożyczyć Viakena, ale podejrzewam że niczego nowego się nie dowiem ( ͡° ʖ̯ ͡°) każda sugestia mile widziana. #mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody #vag
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@XNiemcu @bidzej oscyloskopem byłoby najlepiej sprawdzić czujnik, bo będziesz miał pewność że działa na 100% ale jest jeszcze drugi sposób a mianowicie sprawdzenia rezystancji czujnika multimetrem (droższym z małym błędem) na zimnym i ciepłym silniku i to już da ci pogląd czy działa czy nie. Informacje o dopuszczalnym zakresie znajdują się w serwisówkach może uda ci się znaleźć na internecie z tego silnika. Zanim wymienisz czujnik sprawdź czy przewód i
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@bidzej @emcedwierence @lubiep a powiedzcie mi Panowie, dlaczego jeśli problem jest z tym czujnikiem to samochód przy normalnym rozruchu nie odpali, a na pych już tak? Tata ma cały czas wątpliwości jeśli chodzi o tą usterkę i dlatego nie chce na razie inwestować w nowy żeby sprawdzić.
  • Odpowiedz
@XNiemcu: Skoro błąd tego czujnika wyskoczył, to na pewno nie bez powodu, ale sprawdź dodatkowo czujnik temperatury cieczy. Porównaj kompem temperatury z dwóch grup, bo ten czujnik podaje sygnał do ecu i na licznik, powinny być zbliżone do siebie.
  • Odpowiedz
  • 1
@XNiemcu wymień go i tyle. Najczęstszą usterka tych czujników to właśnie nie odpalanie na ciepłym. Jakby siedziała instalacja to na zimnym też by nie palił.

Oczywiście fajnie by było sprawdzić przebieg sygnału oscyloskopem, ale skoro nie masz kompa który sprawdza wartości w czasie odpalania, to zakładam że oscyloskopu też nie masz
  • Odpowiedz
@XNiemcu: A masz błąd tego czujnika (pewnie masz tam jeszcze czujnik w aparacie zapłonowym jako czujnik wałka to powinno wiedzieć że silnik się kręci a sygnału z wału brak)? Z tym odpalaniem to zainteresuj się ciśnieniem paliwa bo to typowy objaw. Możesz też sprawdzić czy iskra jest gdy nie odpala to by było wiadomo czy czujnik wału coś łapie.
Może też sprawdź kostkę stacyjki bo vagowskie czasem tak mogą mieć,
  • Odpowiedz
@XNiemcu:

Czujnik jest 3 pinowy.
Rozłączyć wtyczkę i tak :
- 3 pin na wtyczce( brązowo żółty kabel) ma pokazać z masą auta 0 ohm;
- 1 i 3 pin ( brązowo - żółty i czarno biały) 9Volt przez minutę po przekręceniu stacyjki;
- 2 i 3 pin (zielono czarny i czarno biały) wpinasz żarówkę ledową i przy kręceniu silnikiem sprawdzasz czy świeci.
  • Odpowiedz
@XNiemcu:
1. Sprawdzic bledy i zapisac
2. Skasowac i sprawdzic ponownie po 1-2 dniach
3. Wlaczyc widok parametry czujnika polozenia walu korbowego kiedy nie odpala. Krecic i obserwowac czy widzi obroty
4. Jesli nie to wymieniac. Jesli widzi to szukac dalej
5. Jesli odpala na pych a rozrusznikiem nie, to na pewno nie jest to wina czujnika polozenia walu. Moze akumulator spada ponizej 10v podczas odpalania?
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@emmwuu
1: Błąd był od obrotów silnika.
2: Ale zdarzyło się że po tygodniu raz nie odpalił i błąd już się nie pokazał.
3: I tu właśnie mam problem bo nie dość że sytuacja zdarza się mocno sporadycznie to jeszcze jakbym chciał sprawdzić obroty przy rozruchu to automatycznie rozłącza interfejs. Wydaje mi się też że większość sprzętów których używam zachowuje się tak samo.
4: -
5: I tutaj właśnie techniczne pytanie.
  • Odpowiedz