Wpis z mikrobloga

@PanMarian: zawsze miałem bekę z typów, którzy krzyczeli o te światła. Oczywiście najgłośniej darli #!$%@? ci co jeździli na najtańszych h4 z marketu, i te ich wyliczenia że auto pali o 0,3565285828l wincyj na 100 km. Jakoś ludzie z ksenonami po 150 zł/szt potrafią liczyć i zakładają drl
  • Odpowiedz
@PanMarian: Co to ma współnego z #!$%@? mózgowym to nie wiem...

Idea walki z jazdą na światłach mijania w dzień (wprowadzona w 2007r o ile mnie pamięc nie myli) jest słuszna i stoi za tym stos argumentów. Gdyby ich nie było to zgoda, ale pożytku z tego nie ma i przynosi tylko szkodę.
  • Odpowiedz
Idea walki z jazdą na światłach mijania w dzień (wprowadzona w 2007r o ile mnie pamięc nie myli) jest słuszna i stoi za tym stos argumentów. Gdyby ich nie było to zgoda, ale pożytku z tego nie ma i przynosi tylko szkodę.


@r5678: oooo mamy tu odważnego 16letniego konfederatę. Jak już za te kilka lat zrobisz sobie prawo jazdy i wsiądziesz pierwszy raz za kółko to może zrozumiesz po co jest
  • Odpowiedz
@xoes: @PanMarian:

Zaczynając od statystyk, obowiązek ten nie przyczynił się do poprawy bezpieczeństwa, można sprawdzić sobie na stronie policja.pl gdzie są podawane statystyki w pdfach do pobrania, nie miało to żadnego wpływu.
Wspominam o tym, dlatego że głównym założeniem wprowadzenia tego przepisu była poprawa bezpieczeństwa.

Kolejnym argumentem są motocykliści którzy mieli obowiązek jazdy na światłach non stop. Dlaczego ? Dlatego aby się wyróżniali na tle aut osobowych. Obecnie są zlani
  • Odpowiedz
@r5678: Nie wiem kiedy ostatnio samochodem jechałeś ale 90% tych zarzutów dotyczy samochodów pełnoletnich.

A tego PDFa pokaż bo coś ściemniasz.

„Daytime Running Lights, Final Report” TNO Human Factor."

liczba wypadków w dzień z udziałem co najmniej dwóch uczestników spada o 5–15%
  • Odpowiedz
  • 4
@PeterGosling: ja nie przeczę, że lepiej te auta widać, szczególnie jak deszcz czy zachmurzone. Ale gdyby to była takie super i w ogóle to prawie na całym świecie by był taki obowiązek, a jakoś nawet w takich Niemczech nie ma.
  • Odpowiedz
Ale gdyby to była takie super i w ogóle to prawie na całym świecie by był taki obowiązek, a jakoś nawet w takich Niemczech nie ma.


@pwone: To prawda, dlatego warto się cieszyć z tego że chociaż w takiej sprawie mamy od Niemców więcej rigczu.
  • Odpowiedz
ja nie przeczę, że lepiej te auta widać, szczególnie jak deszcz czy zachmurzone.


@pwone: przede wszystkim to wiadomo od razu czy w aucie jest kierowca - czyli czy auto się porusza lub też może się za chwilę poruszyć. To daje dużo większy komfort jazdy.
  • Odpowiedz
@mattz_: a to samochody +10 lat to jest jakiś ułamek na drogach a większość to nówki z salonu ? To chyba w innej rzeczywistości żyjemy. bo 90% samochodów to auta +10lat, których te argumenty dotyczą. Obowiązek wyposażenia nowowo produkowanych aut w światła do jazdy dziennej wszedł bodaj w 2012r. Czyli co najwyżej 8latków i świeższych aut to nie dotyczy. Czyli raptem jakieś 11% aut na drogach.

Na szybko, jakoś nie widać
r5678 - @mattz_: a to samochody +10 lat to jest jakiś ułamek na drogach a większość t...

źródło: comment_1601374390pUDwzsUEqxMObrCclwIGq6.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz