Wpis z mikrobloga

#dwarffortress #dfsteam (tag do obserwowania wieści z edycji Steam)

----

Trzy dni temu Kitfox puścił drugi filmik z Tarnem (twórca DF). Opowiada nam on o postępach w pracach edycji Steam.
Wpis dodaje teraz, bo nie miałem czasu na spokojnie do tego siąść i wam opisać.

----

00:00
Już na samym początku w tle widać world/region view - ktoś powie, że niczym ładniejszy tileset, ale jest o wiele więcej szczegółów, ot choćby zatoki są zaznaczone, czego pojedynczy ASCII by nie było w stanie przedstawić.

00:15
W tle za Tarnem widzimy już HUD trybu fortress. Idąc od prawej strony, górny prawy róg to oczywiście minimapa z zaznaczonym poziomem Z. O wiele bardziej czytelna i szczegółowa od dotychczasowej, wręcz nieprzydatnej mapy.
Dalej mamy przyciski, które się same tłumaczą, tj. pauza, wznowienie, ustawienia i pomoc.
W dalszej części Tarn mówi nam o głównym pasku na górze gdzie mamy od prawej:
- kalendarz
- przycisk stanów magazynowych
- ilość newralgicznych rzeczy dla dorfów, a dokładniej: jedzenie, picie, nasiona, mięso, ryby, roślinki oraz inne
- ilość z podziałem na status dorfów
- bezczynnych dorfów
- łączna ilość dorfów

Dolny lewy róg będzie opisany w dalszej części.
Pośrodku na dole również opiszemy dalej.
Dolny prawy róg wygląda mi na raporty oraz zakładkę Civilisations z informacjami nt. całego wygenerowanego świata, misji, etc. - jednak to tyko moje spekulacje.

00:45
Początek używania dolnych przycisków z interfejsu.
Na pierwszy strzał idzie dolny lewy róg.

Pierwszy przycisk to oczywiście menu kopania. Pierwsza ikonka z tego submenu to klasyczne kopanie, dalej to już schody (gdzie pewnie będzie kolejne submenu z wyborem typu schodów), kolejnie najprawdopodobniej podkop "channel", pochylnia oraz usuwanie schodów. Tarn nie objaśnia jednak dokładnie całego HUDu.

Druga ikona to wycinka drzew
Trzecia to jednorazowe zbieranie roślinek.
Czwarta ikonka odpowiada za polerowanie/wygładzanie kamienia oraz za grawerowania.
Piąta ikonka to wyznaczanie rzeczy do utylizacji, przetopienia, odzyskania - submenu pokazuje opcje ukrywania przeszkadzających przedmiotów, takich jak kamienie walające się po ziemi - można je schować i przywrócić z powrotem.
Szósta ikonka służy do wyznaczania obszarów duże i małego natężenia ruchu (?)

Każda z pokazanych opcji ma możliwość wybrania opcji użycia myszki, czyli dowolne rysowanie lub wyznaczenie prostokąta - ostatnie dwie opcje z submenu.

01:22
Tutaj mamy użycie środkowego menu z którego Tarn używa 3 ikonki, czyli tworzenia stref. Tutaj wyznacza miejsce do regularnego zbierania roślinek/owoców. Po wyborze typu strefy na zbieranie, pokazuje nam się opcja lub tylko informacja, że tak wyznaczona strefa służy do 3 typów zbierania: zbierania owoców z drzew na aktualnym poziomie plus jeden wyżej (wymaga drabiny), zbierania owoców z krzaczków oraz zbierania owoców z ziemi, które spadły z drzew.

Reszta ikonek to moje spekulacje: 1 - budowanie elementów fortecy typu ściany, podłogi, etc., 2 - budowanie warsztatów, 4. wyznaczanie "burrows", czyli miejsc dla dorfów w których mogą się przemieszczać, 5 - wyznaczanie ścieżek i ruchu dla dorfów.

01:45
Tarn wyjaśnia, że kontrola klawiszami jest jak najbardziej dalej możliwa - można grać tak lub za pomocą myszki, wszystko wedle uznania.
Strefy magazynowania pokazuje właśnie za pomocą klawiszy, ponieważ jeszcze nie opracowali UI dla tego aspektu. Widać postawione magazyny z tabliczkami określającymi rodzaj składowiska.

02:30
Tarn używa starego UI postawienia warsztatów - co rzuca się w oczy to pokazany pasek postępu budowania.
Na składowisku widać jaskrawe sześciany - to brakujące teksturki dla danego przedmiotu.
W górnym lewym rogu widać ikonkę "zakazu postoju" - to placeholder dla raportów, a raczej informacji o raporcie.

03:40
Wchodzimy w stany magazynowe, szczegółowe.
Tak jak widać na filmiku, mamy możliwość filtrowania poprzez wpisanie jakiejś frazy. Coś czego nie dało się zrobić bez DFHacka. Stare stany magazynowe to był faktyczny koszmar.

04:50
Tworzenia miejsca spotkań i tawerny - cos co było opisywane w poprzednim wpisie

06:15
Tworzenie miejsca do wypasania - uproszczony i intuicyjnie rozwiązanie przypisywania zwierząt do pastwisk - coś co sam Tarn przyznał wymagało kilkunastu kliknięć na klawiaturze

Poprzedni filmik Tarna o wersji Steam
Różne rodzaje traw i jej różnorodność - choć nie jestem pewien czy na 100% z gry czy fanowskie - kradzione z reddita

W dzisiejszym newsletterze to wszystko - do zobaczenia w następnym;)
  • 3