Wpis z mikrobloga

powracam z czymś co kiedyś napisałem - całe to #!$%@? o rynku pracownika to bujda

rynek pracownika jest w IT
ja jestem inżynier po studiach mechanicznych, wiek 40+,
po studiach DZIENNYCH nie dało się dostać do pracy bo każdy chciał "conajmniej 5 lat udokumentowanego doświadczenia na podobnym stanowisku"
jedyni pracodawcy którzy nie oczekiwali doświadczenia to policja, wojsko, urzędy , ze względu na zdrowie (a raczej jego brak) poszedłem do cywila czyli urząd,
doświadczenie mam w administracji (prawo, decyzje, koncesje itd poza przepisami samoucznie umiem CAD, SolidWorksa - ale nie pracowałem nigdy w nich profesjonalnie, żadnych papierów na nie nie mam, no i Corel graficznie się bawiłem wiele lat)
zacząłem szukać innej pracy - znów to samo "conajmniej 5 lat udokumentowanego doświadczenia na podobnym stanowisku"
zacząłem dawać ogłoszenia o pracę , bo w Warszawie trudno żyć za 3600 które urząd płacił na przełomie 2018/2019 (13 razy w roku to fakt)
najwyższe oferty jakie dostałem to było... 3000
oferty w stylu dyspozycyjność 24/7/365 obsługa hotelu techniczna i administracyjna, naprawy elektryka, sprawy prawne, umowy,
druga praca też 3000 to był konstruktor żelbet ale wymagali uprawnień i papierów i pieczątek konstruktora
trzecia praca - grafika CAD, Corel - 2400 netto
no i dostałem czwartą odpowiedź na moje ogłoszenia (dawane na paru portalach, kilka tygodni regularnie) ta czwarta odpowiedź to była propozycja wejścia z kapitałem do jakiejś piramidy , chcieli bym wpłacił im 1000 złotych,
no i dostałem piątą odpowiedź - scamer napisze mi profesjonalne CV jak mu 39 złotych wyślę BLIKiem < właśnie tydzień temu dostałem taką propozycję na moje ogłoszenie (które od czasu do czasu odświeżam)

rynek pracy
dodam jeszcze 2 linki :
http://witajzmiano.pl/rekruterze-kim-jest-dla-ciebie-kandydat-40-plus/
https://www.linkedin.com/pulse/%C5%9Blepota-pracodawc%C3%B3w-czy-bran%C5%BCy-hr-4050-na-rynku-pracy-marek-pinkas