Pod moim ostatnim wpisem w którym zjechałem #php pojawiło się pełno osób, które twierdziły, że to jest super język a ja jestem pewnie kiepskim programistą i w ogóle to każdy język ma tyle samo wad i zalet co każdy inny. Szczerze mówiąc jestem przekonany, że tylko osoby które nie mają z niczym innym porównania mogą twierdzić, że PHP to dobry język. Ale kto wie, może mimo tego, że programuje w m.in. PHP od 10 lat to jednak sie mylę dlatego mam do was pytanie.
Powiedzmy, że chce zrobić stronę WWW i zastanawiam się nad backendem w Go i PHP. Czy możecie mi podać dobry argument za wyborem PHP zamiast Go (inny niż tani programiści z Indii)?
dokładnie i na serio, jeżeli chodzi o stronkę www i klienta, który płaci grosze za wsparcie, dostaje szybki fix w dosłownie 5 minut, nawet na linii gdzie zgłasza błąd. Potem to trzeba tylko zsynchronizować z gitem i koszty są minimalne. to samo z kosztem serwera. W przypadku języków kompilowanych to jakieś pół godziny, redeploy, nidostępność seriwsu. Klient i tak zgłosi poprawki i wszystko od nowa. Przy niskich wymaganiach to jest obcięcie kosztów.
@cypo: Jasne, zgodzę się z tym, że zaletami PHP są tani programiści, niski próg wejścia i możliwość szybkiego deplou Wordpressa.
Choć troszkę nie zgodzę się z tym długim czasem deployu w językach kompilowanych bo na serwer wysyłasz gotową binarkę więc trwa to tyle co podmiana pliku (btw: kompilator Go jest absurdalnie szybki). A w praktyce to i tak w obu rozwiązaniach dziś aktualizaujesz poprostu kontener na serwerze.
@Patuptap: nawet bez mierzenia czasu, to na oko - klienta trzeba by było zagadać na czas gdy się kompiluje, wgrywa na serwer vs edycja w vim przez ssh. Zwłaszcza jak prototypujesz na żywo rozwiązanie. No i musisz mieć wszystkie projekty ściągnięte u siebie na pc, bo tak dochodzi jeszcze klon z repo, odpalenie ide To jest przykład dobierania technologii do potrzeb. Co innego entuzjaści php, którzy pisali by w tym wszystko