Wpis z mikrobloga

Dlaczego samochody z USA są u nas tak drogie? Taki np. hellcat 2020, nowy, kosztuje niecałe 60.000$ czyli 230.000zł, a oferty na olx są w zakresie 400-500 tysięcy, więc praktycznie 2x drożej. Podobnie np. z Corvettą. Ktoś mi wyjaśni co dokładnie wchodzi w skład końcowej ceny? Transport, VAT (?), zarobek formy ściągającej samochód ze stanów i...?
#samochody #motoryzacja
  • 14
  • Odpowiedz
  • 0
Uprzędzę od razu, że nie mam nawet prawa jazdy i jestem w tym zielony. Po prostu marzy mi się między innymi jeden z tych samochodów, a patrząc na rozbieżność ceny pojawia się masa pytań w mojej głowie.
  • Odpowiedz
  • 0
@ZycieSsie jak już człowieka stać na takie auto, to nie chce się bawić w sprowadzanie tylko kupuje na miejscu ¯_(ツ)_/¯. Tak samo jest nawet że starszymi mustangami gdzie sprowadzenie razem z opłatami 4.6 V8 wyniesie Cię w granicach 40 tysi gdzie taki koło 60 u nas kosztuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ZycieSsie: Podatki i akcyza, załóżmy że Hellcat w USA kosztuje 250 tys. PLN. Sprowadzenie ~10-20 tys. Cło 10% czyli 25 tys. Vat 21% 50 tys. Do tego akcyza 18,6% rynkowej wartości auta tj z 400 tys czyli 75 tys. + jakaś marża importera i Ci się robi 400-500 tys.

@Fxln: I zaoszczędzić 1/3 ceny to jest mało?
  • Odpowiedz
  • 0
@Fxln Ale z tego co się orientuję ( choć mogę być w błędzie ) to Chevrolet i Dodge nie mają swoich salonów u nas w kraju ( czy w ogóle w Europie ), więc ktoś kto taki samochód ma, nawet nowy, i tak musiał go sprowadzić z innego kraju/kontynentu i ponieść tego koszty, które później będzie chciał odzyskać. Czy nie?
  • Odpowiedz
  • 0
@Mirkosoft to wcale nie jest mało, ale dużo osób się właśnie boi sprowadzania na własną rękę i dlatego tak to wygląda. Sam przymierzam się do sprowadzenia sobie GT 4.6 ( ʖ̯). Ale to bliżej emerytury ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0